3 973 läst ·
40 svar
4k läst
40 svar
Dryga hustillverkare
timmelstad:Med modern teknik är det inga problem att besvara uppemot 1000 epost om dagen om det är "liknande" frågor dvs pris. Det finns något som kallas mall.
Dock tar det lite tid initialt men det har man igen x100 senare.
Att inte svara är hursomhelst oseriöst förfarande. Bättre då att ha ett autosvar att tyvärr så klarar vi inte av epostmängden för närvarande hör av dig via telefon eller liknande.
Lösningarna är många men _aldrig_ uteblivet svar.
Dock tar det lite tid initialt men det har man igen x100 senare.
Att inte svara är hursomhelst oseriöst förfarande. Bättre då att ha ett autosvar att tyvärr så klarar vi inte av epostmängden för närvarande hör av dig via telefon eller liknande.
Lösningarna är många men _aldrig_ uteblivet svar.
Mallar skriver inte sig själv. Man ska läsa mailet först och kanske välja mall osv..
Men som vanligt så är det alltid någon annan det är fel på.
Men som vanligt så är det alltid någon annan det är fel på.
Jag håller med tidigare inlägg om att har man en publik e-mail adress som säljare så svarar man på den på samma sätt som att man plockar upp telefonen och svarar när den ringer! Vill man inte svara på mail så ska man inte heller ha en e-mail adress på hemsidan eller så kan man skicka ett automail med budskapet att kunden ska ringa istället för att få hjälp, men att inte svara alls är fullständigt vansinnigt för en säljare idag. Jag gissar vilt men jag tror att det till stor del är en generationsfråga och vill man fånga "unga" kunder så gör man nog bäst i att svara på mail
Jag hörde en riktigt kul berättelse (sann) om en äldre man som skulle köpa två nya bilar till sina barnbarn, men han såg inte ut att vara någon potentiell köpare eftersom han troligen såg ut som en "byfåne", så ingen av säljarna på flera stora bilfirmor brydde sig ens om att prata med honom eller ta honom på allvar när han var inne i butiken. Jag tror det slutatde med att han tillslut fick ett väldigt bra bemötande på Toyota av en ung försäljare där han direkt köpte två nya bilar till sina båda barnbarn.
Min poäng är att mail är en generationsfråga, så jag tror att man som säljare gör sig en björntjänst att inte ens svara på förfrågningar. Med tanke på den potentiella vinsten för varje ny kund så borde man i alla fall kunna ordna ett automatsvar eller helt enkelt klippa och klistra ett automatsvar om man inte vill lämna några uppgifter efter bara en mailkontakt.
Men jag håller med flera tidigare om att inte svara på mail 2010 är varken tidsenligt eller särskilt smart
Jag hörde en riktigt kul berättelse (sann) om en äldre man som skulle köpa två nya bilar till sina barnbarn, men han såg inte ut att vara någon potentiell köpare eftersom han troligen såg ut som en "byfåne", så ingen av säljarna på flera stora bilfirmor brydde sig ens om att prata med honom eller ta honom på allvar när han var inne i butiken. Jag tror det slutatde med att han tillslut fick ett väldigt bra bemötande på Toyota av en ung försäljare där han direkt köpte två nya bilar till sina båda barnbarn.
Min poäng är att mail är en generationsfråga, så jag tror att man som säljare gör sig en björntjänst att inte ens svara på förfrågningar. Med tanke på den potentiella vinsten för varje ny kund så borde man i alla fall kunna ordna ett automatsvar eller helt enkelt klippa och klistra ett automatsvar om man inte vill lämna några uppgifter efter bara en mailkontakt.
Men jag håller med flera tidigare om att inte svara på mail 2010 är varken tidsenligt eller särskilt smart
Redigerat:
När jag jobbade som säljare svarade jag alltid på mejl. Men det blir en fråga om prioritering. Att antingen tacka nej eller att be frågeställaren att ringa upp tycker jag är ett minimum.
Att alltid svara med en prisuppgift eller annan lösning, var i mitt fall, en felaktig prioritering eftersom det skulle tagit tid från viktigare uppgifter. Sedan kan man ju alltid felprioritera ibland. Ser kunden t.ex. ut som en byfåne så gäller det såklart all ligga i
Att alltid svara med en prisuppgift eller annan lösning, var i mitt fall, en felaktig prioritering eftersom det skulle tagit tid från viktigare uppgifter. Sedan kan man ju alltid felprioritera ibland. Ser kunden t.ex. ut som en byfåne så gäller det såklart all ligga i
Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att svarstalibanerna ska förstå eller sluta förenkla frågan...
Det är rätt intressant i sammanhanget hur mailet som alltid ska besvaras är formulerat.
Ni som tycker man ska svara omgående på allt förutsätter därmed att alla mail är välformulerade.
Så är inte fallet. Jag lovar.
Det är rätt intressant i sammanhanget hur mailet som alltid ska besvaras är formulerat.
Ni som tycker man ska svara omgående på allt förutsätter därmed att alla mail är välformulerade.
Så är inte fallet. Jag lovar.
Du måste nog ha väldigt bra rörelsemarginaler för att kunna strunta i "dåliga köpare" =) En dålig köpare är ju fortfarande en potentiell kund som kanske bara behöver lite mer hjälp.
En dålig köpare hittar andra vägar, en dålig säljare blir utan jobb.
En dålig köpare hittar andra vägar, en dålig säljare blir utan jobb.
Att tänka på. Ni som skickar via hotmail kan fastna i företags spam-korg...
Har hänt att jag inte fått mail från folk med hotmail.
Har hänt att jag inte fått mail från folk med hotmail.
Mail, telefon eller besök på husleverantörens kontor? Oavsett metod skall man som kund naturligtvis få svar. Har man formulerat sig dåligt, jaha, fråga då vad kunden menar.
Personligen har jag prövat alla tre metoderna inför vårt husbygge med en mängd husleverantörer. Och det är skrämmande hur ointresserade en del är att få bygga hus, det är ju ändå säljare vi pratar om här.Det spelar heller ingen roll hur man gått tillväga, en del säger ju att om man är seriös ska man ringa, men jag har både ringt och varit på möte med representanter. Efter långa samtal om hur vi vill ha vårt hus, lovar de återkomma med prisuppgifter. Glömma det.
När man letar hus har man en del att tänka på, så är det ngn leverantör som inte orkar svara.... sluta slösa din egen tid och gå vidare till nästa. Det blir ju knappast bättre efter att man skrivit på.
Personligen har jag prövat alla tre metoderna inför vårt husbygge med en mängd husleverantörer. Och det är skrämmande hur ointresserade en del är att få bygga hus, det är ju ändå säljare vi pratar om här.Det spelar heller ingen roll hur man gått tillväga, en del säger ju att om man är seriös ska man ringa, men jag har både ringt och varit på möte med representanter. Efter långa samtal om hur vi vill ha vårt hus, lovar de återkomma med prisuppgifter. Glömma det.
När man letar hus har man en del att tänka på, så är det ngn leverantör som inte orkar svara.... sluta slösa din egen tid och gå vidare till nästa. Det blir ju knappast bättre efter att man skrivit på.
Klicka här för att svara