Hej,

Jag har en droppläcka vid manometern till min pelletspanna. Se bild. Läckan är på motsatt sida mot manometern, man kan se en droppe i bilden om man tittar noga. Någon som vet hur jag kan laga denna? Känns ju lite läskigt att som amatör hålla på och skruva i ledningar med varmvatten, utan att veta riktigt var man ska stänga.

tack,

/Petter

• IMG_0841 small.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilden hamnar av ngn anledning uppochner? Om man högerklickar och väljer öppna i nytt fönster blir den rättvänd.

Är det en luftskruv och om det är det läcker det från gängången eller är det luftskurven som läcker? Testa att lufta lite om det är luftskruven som läcker har du tur så är det lite skit som har fastnat.

Tack haslsih!

Ja, luftskruv. Luftade, vilket tydligen behövdes, och skruvade åt själva luftskruven så hårt det gick. Tog en polygrip till hjälp, det kanske man inte ska? Ingen läcka på över ett dygn nu.

Kul att det löste sig. Det är nog att rekomendera att dra åt för hand nästa gång.

Blahonga skrev:
Tack haslsih!

Ja, luftskruv. Luftade, vilket tydligen behövdes, och skruvade åt själva luftskruven så hårt det gick. Tog en polygrip till hjälp, det kanske man inte ska? Ingen läcka på över ett dygn nu.
Nej ska man egentligen inte men även dessa kan bli gamla. Ta det jävligt försiktigt med dessa och byt den vid lämpligt tillfälle.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.