Hej!
Märkte att det droppar från själva "kranen" eller vad det nu heter, där en slang är inkopplad till duschen. Såg att det är en del korrosion som troligtvis ligger bakom. Jag försökte borsta av lite med en stålborste och dra åt den, men kunde inte rucka på den. Tror ni att det skulle räcka att dra på lite silikon för att täppa till? Eller behöver man byta ut hela grejen? Stort tack!
Märkte att det droppar från själva "kranen" eller vad det nu heter, där en slang är inkopplad till duschen. Såg att det är en del korrosion som troligtvis ligger bakom. Jag försökte borsta av lite med en stålborste och dra åt den, men kunde inte rucka på den. Tror ni att det skulle räcka att dra på lite silikon för att täppa till? Eller behöver man byta ut hela grejen? Stort tack!
Vad är det vi ser på bilden?
Korrosion kan sannolikt uteslutas. Silikon hjälper ej.
Grejerna ser relativt nya ut, kanske har fel prylar använts vis installationen.
Är installationen i hyresrätt, bostadsrätt eller eget hus?
Korrosion kan sannolikt uteslutas. Silikon hjälper ej.
Grejerna ser relativt nya ut, kanske har fel prylar använts vis installationen.
Är installationen i hyresrätt, bostadsrätt eller eget hus?
Tack för svar! Det är i en villa, tror den kan ha installerats för ca 10 år sedan, men jag kan ha fel.
Det är där varmvattnet kommer ifrån, det kommer från väggen och kopplas till en slang till duschkabinen. Det finns en likadan för kallvatten men den har inga problem. Hojta om det fortfarande är oklart.
Det är där varmvattnet kommer ifrån, det kommer från väggen och kopplas till en slang till duschkabinen. Det finns en likadan för kallvatten men den har inga problem. Hojta om det fortfarande är oklart.
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden