Hejsan
någon som har koll på hur den här avstängningsventilen fungerar?
Jag lyckas inte få det tätt, det droppar (var 20e sekund) från den vänstra ventilen,
Svårt att avgöra varifrån vattnet kommer.
Testade att byta propp då den gamla hade ett lock där packningen var helt slut.
Har skruvat på ventilen och försökt hitta det ”avstängda” läget men det känns som att den inte riktigt stänger? Ska man snurra den allt det går åt något håll eller är den som en modern ballofix?
det är värmerör ni ser på bilden och ventilerna…
någon som har koll på hur den här avstängningsventilen fungerar?
Jag lyckas inte få det tätt, det droppar (var 20e sekund) från den vänstra ventilen,
Svårt att avgöra varifrån vattnet kommer.
Testade att byta propp då den gamla hade ett lock där packningen var helt slut.
Har skruvat på ventilen och försökt hitta det ”avstängda” läget men det känns som att den inte riktigt stänger? Ska man snurra den allt det går åt något håll eller är den som en modern ballofix?
det är värmerör ni ser på bilden och ventilerna…
verkar som att sträcket inte stämmer, jag har provat båda sätten. Även tagit bort locket och vridit på ventilen och den ena stänger med sträcket rakt fram och den andra på sniskan… märkligt!!Krilleman skrev:
Ventilerna ser ju ut att vara delbara till viss del. Kan man tänka sig att de vid något tillfälle öppnats och att vreden återmonterats utan tanke på markeringen? Den vänstra ventilen har rätt mycket ärg högt upp, så det är väl möjligt att det läcker längs ventilaxeln, någon spindelpackning som borde bytas, om det nu går att hitta reservdelar.
Klicka här för att svara