Hej,

Upptäckte precis att det droppade från fjärrvärmecentralen. Vad tror ni, är det något jag kan/bör/får åtgärda själv och isåfall hur?

Det droppar vid de stora muttrarna som sitter på var sin sida om energimätaren ovanför expansionskärlet.

Vattnet som droppar är kallt.

Med vänlig hälsning, T

• Värmemätare monterad på vägg ovanför röd enhet, kopparledningar, teknisk installation inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmesystemskåp med rör, mätare, expansionskärl och värmeväxlare. Anordning för värmereglering och distribution.
    Skapa konto
  • Termostat med inställd temperatur, gröna lampor tända, omgivna av elledningar och värmesystemets komponenter.
    Skapa konto
  • Tryckmätare på kopparrör med etikett "VÄRME", kablar och rörkopplingar i industriell miljö.
    Skapa konto
Om du får röra något på fjärrvärmesidan beror på hur avtalet med nätägaren ser ut.

När började det droppa?
När byttes energimätaren?

Du kan prova att dra åt muttrarna lite försiktigt, kan vara bra att stänga av inkommande & utgående fjärrvärme innan.

Demmpa Demmpa skrev:
Om du får röra något på fjärrvärmesidan beror på hur avtalet med nätägaren ser ut.

När började det droppa?
När byttes energimätaren?

Du kan prova att dra åt muttrarna lite försiktigt, kan vara bra att stänga av inkommande & utgående fjärrvärme innan.
Det började droppa idag, och energimätaren måste vara minst 7 år gammal (så länge jag bott här).

M
Hej!
Mätaren brukar alltid ägas av fjärrvärmeleverantören. Ring dem och fråga. De kommer säkert ut och drar åt alternativt byter packningar.

F FMLYHM skrev:
Hej,

Upptäckte precis att det droppade från fjärrvärmecentralen. Vad tror ni, är det något jag kan/bör/får åtgärda själv och isåfall hur?

Det droppar vid de stora muttrarna som sitter på var sin sida om energimätaren ovanför expansionskärlet.

Vattnet som droppar är kallt.

Med vänlig hälsning, T

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.