Jag tar gärna emot tips på ett fungerande system med led driver, smart controller (helst zigbee) och G4 led-lampor som fungerar.
Jag ska byta ut fyra G4 halogen i ett skåp mot G4 led, men får det inte att fungera.
Jag började med att prova led-lampor 12-24V AC/DC tillsammans med IKEA:s Trådfri 10W. Fungerade vid full effekt, men så fort man började att dimma ned började både lampor och driver att surra. Se tidigare fråga
https://www.byggahus.se/forum/threa...-surrande-ljud-vid-dimning-coil-whine.486331/
Jag har därefter provat med en LED Driver från 230V till DC 24V och styrning med en Gledopto GL-C-009P(Mini). Fungerar vid full effekt, men går inte att dimma alls.
Mitt nästa försök var att starta med Sunricher Zigbee-dimmermottagare SR-ZG9040A och koppla led drivern 230V till 24V (som jag tror är dimbar 🤔)efter den. Lyser, men går inte att dimma.
Jag har i andra skåp bytt ut till IKEA Trådfri driver och IKEA:s spot Mittled. Detta fungerar perfekt, men just nu måste jag alltså byta ut G4 halogen mot led.
Vilka grejor är bäst att använda?