Jag tar gärna emot tips på ett fungerande system med led driver, smart controller (helst zigbee) och G4 led-lampor som fungerar.

Jag ska byta ut fyra G4 halogen i ett skåp mot G4 led, men får det inte att fungera.

Jag började med att prova led-lampor 12-24V AC/DC tillsammans med IKEA:s Trådfri 10W. Fungerade vid full effekt, men så fort man började att dimma ned började både lampor och driver att surra. Se tidigare fråga

https://www.byggahus.se/forum/threa...-surrande-ljud-vid-dimning-coil-whine.486331/

Jag har därefter provat med en LED Driver från 230V till DC 24V och styrning med en Gledopto GL-C-009P(Mini). Fungerar vid full effekt, men går inte att dimma alls.

Mitt nästa försök var att starta med Sunricher Zigbee-dimmermottagare SR-ZG9040A och koppla led drivern 230V till 24V (som jag tror är dimbar 🤔)efter den. Lyser, men går inte att dimma.

Jag har i andra skåp bytt ut till IKEA Trådfri driver och IKEA:s spot Mittled. Detta fungerar perfekt, men just nu måste jag alltså byta ut G4 halogen mot led.

Vilka grejor är bäst att använda?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.