Nu blev jag äntligen klar med min drinkvagn. Så här i efterhand inser jag att det skulle gått mycket snabbare att bygga den från scratch än att bygga om den befintliga vagnen 😅

Nybyggd drinkvagn i metall med trähyllor på hjul, whisky och glas ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detalj av en nyligen byggd eller renoverad drinkvagn med en träyta och metallhandtag.
Skapa konto

Egenbyggd drinkvagn i metall med tre mörkbruna trähyllor, whiskyflaska och glas på översta hyllan i ett hemmiljö.
Skapa konto

Lite blandade bilder från bygget:

Träplankor på en metallvagn i en verkstad, del av processen att bygga en drinkvagn.
Skapa konto

Nybyggd drinkvagn med trähyllor och svarta metallrör på hjul i ett hemmiljö.
Skapa konto

Hand som håller en hyvel som jämnar till kanten på ett trästycke med träspån runtomkring.
Skapa konto

Träplankor uppstaplade i en verkstad, redskap i bakgrunden, förberedelse för byggprojekt.
Skapa konto

Träpaneler på en hemmagjord drinkvagn under konstruktion i en verkstad.
Skapa konto

Metallprofil som bearbetas i en verktygsmaskin med gnistor, omgiven av verktyg och handskar.
Skapa konto

Närbild på en borr som arbetar på metallkonstruktionen till en drinkvagn under byggnation.
Skapa konto

Såg, fil och hammare på en skärbräda ovanpå ett rörigt arbetsbord fullt med träspån.
Skapa konto

Närbild av en träbit med spån under bearbetning med ett borr- eller fräsverktyg vid bygget av en drinkvagn.
Skapa konto

Metallbeslag för bygge av drinkvagn som ligger på ett träbord.
Skapa konto

Färdigställda träplankor med mörk bets på en Bosch bordsåg i ett verkstadsutrymme under tillverkning av en drinkvagn.
Skapa konto

Hemgjord drinkvagn med trähyllor och metallram, delvis ombyggd och nymålad, står i ett verkstadsutrymme.
Skapa konto

Del av en handbyggd drinkvagn i metall under konstruktion, detalj av hjul och ram.
Skapa konto

• Gilla
Enolf och 13 till
  • Laddar…
Världsklass! 7-stjärnig drinkvagn! Men den där soppan i flaskan som början på M, får du byta ut mot en Box ;)

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 skrev:
Världsklass! 7-stjärnig drinkvagn! Men den där soppan i flaskan som början på M, får du byta ut mot en Box ;)
Tack! Delvis det som är meningen; att få lite åtgång på innehållet i flaskorna så jag kan byta ut dom oftare :p

Mycket snyggt jobb och otroligt lyckat resultat! Sådana där kan du sälja om du vill.

Bara en nackdel — kanske aningens dyr att fylla upp...

Proffsigt!
//Ronnie

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Hemmakatten
Snygg, men lite väl stor (för mig åtminstone) att ha som drinkvagn. Men vagnen kan fylla olika behov vid olika tillfällen.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Fint! Ger även plats för lite glas, shaker, och andra tillbehör! En Old Fashioned tack.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Hemmakatten skrev:
Snygg, men lite väl stor (för mig åtminstone) att ha som drinkvagn. Men vagnen kan fylla olika behov vid olika tillfällen.
Rejäll stor fylla om man vill det

• Gilla
kristofo
  • Laddar…
Snyggt och proffsigt! Men dessa stackars flaskorna lider av ensamheten. Nästa evo är väl en terränggående variant med större hjul!

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.