Hejsan,
Vad kan detta vara för nått?
På manometer på tryckkärlen står det ca 1,5 bar vilket är ok tycker jag.
Bilden kommer inte fram av sig själv utan när jag trycker på den här bilden, i det tomma utrymmet under utetemperaturen och det lilla huset.
Vad kan detta vara för nått?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På manometer på tryckkärlen står det ca 1,5 bar vilket är ok tycker jag.
Bilden kommer inte fram av sig själv utan när jag trycker på den här bilden, i det tomma utrymmet under utetemperaturen och det lilla huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Killgissar att det är trycket i brineslingan. =)
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Du har ett systemtryck på radiatorer/golvvärme etc.
Sedan har du ett tryck i brineslingan till borran/jordvärme.
De är inte sammankopplade. Jag vet inte om de nya pumparna även mäter trycket i brineslingan, och det är det din pump informerar dig om ? 👍
Sedan har du ett tryck i brineslingan till borran/jordvärme.
De är inte sammankopplade. Jag vet inte om de nya pumparna även mäter trycket i brineslingan, och det är det din pump informerar dig om ? 👍
Aha, jag förstår. Bra info. Vilket tryck tror du avses med varningen?I InsidersUnited skrev:
Läser av manuellt vid tryckupphållningskärlen att radiatorkretsen har 1.5 bar och brineslingan 2.5 bar.
Fast det larmar ju för lågt tryck, om du ser på bilden i första posten. Märkligt det här.useless skrev:
Det är en utbytes installation som varit i gång nu ett par veckor och de ville ha detta höga tryck av någon anledning som hade med brine- slangen att göra. Borrhålet med tillhörande slang är ca 25 år gammalt.
Har nyligen installerat GEO600 och får exakt samma information vid samma tryck på skärmen. Undrar också.J Jönas skrev:
Klicka här för att svara