34 207 läst ·
41 svar
34k läst
41 svar
Dreva fönster med skum vs. ull?
Lindrev. Finns inget bättre.
Jag har ett jobb i Stockholm som jag inte blev klar med innan jul helgen. när jag kom tillbaka i förra veckan, inga problem med fukt. Då är fönstren utan foder både på utsidan och insidan. Vilken drevning tror ni klarar fukt bäst när det är foder på plats?
Jag kommer Aldrig dreva med fogskum igen i alla fall !
börja med att dreva med celplast remsan sedan lägg på ute fog sedan invändigt med gulfiber remsa ..
Utefog
Rund cellplast drevremsa
gulfiber drevremsa (drevad innefrån
börja med att dreva med celplast remsan sedan lägg på ute fog sedan invändigt med gulfiber remsa ..
Utefog
Rund cellplast drevremsa
gulfiber drevremsa (drevad innefrån
Precis Timmpo:
Dreva med rör-cellplast-drevremsa, sedan ett varv till innåt med vanlig mu-drevrulle.
Rör-cellplast-drevremsa har bra isoleringsvärde och absorberar inte fukt, dessutom sväller den ut lagom och tar form utan att bli för packad.
MvH jawen
Dreva med rör-cellplast-drevremsa, sedan ett varv till innåt med vanlig mu-drevrulle.
Rör-cellplast-drevremsa har bra isoleringsvärde och absorberar inte fukt, dessutom sväller den ut lagom och tar form utan att bli för packad.
MvH jawen
Jag ska sätta nya fönster snart för första gången i livet och följer spänt diskussionerna ang drevning o dyl.
Minns jag inte fel så läste jag nyligen att det i byggnormen står att skum inte är tillåtet? Har jag läst fel eller har jag fått något om bakfoten?
Minns jag inte fel så läste jag nyligen att det i byggnormen står att skum inte är tillåtet? Har jag läst fel eller har jag fått något om bakfoten?
Som plåtslagare föredrar jag drevremsa för fogskummet fyller ALLTID hela fönsterblecksskåran. Som privatperson föredrar jag fogskum för det går snabbt och jag kan peta in en plåt i skåran innan jag drevar så den inte blir igenkletad.
Då är det skummat av en slarvig montör....Är man van vid skumning och vet hur mycket man skall spruta in så behöver man sällan skära bort överflödigt skum.MaZtoR skrev: