bytt till nya fönster hur ska det drevs igentligen? de gamla var endast glasull inget mer än de på in och utsidan är det rätt?

Karrock
Har du tur finns en monteringsanvisning från just din tillverkare som avhandlar olika vinddukar och om det ska vara någon bottningslist från utsidan. Hur noga det är beror nog främst på vad du har för ventilation.

Karrock Karrock skrev:
Har du tur finns en monteringsanvisning från just din tillverkare som avhandlar olika vinddukar och om det ska vara någon bottningslist från utsidan. Hur noga det är beror nog främst på vad du har för ventilation.
Är i ett garage så ventilation är tallriksventil på vägg.

J
Karrock Karrock skrev:
Vilka tillverkare förordar bottningslist på utsidan?

J
A ante.b skrev:
Är i ett garage så ventilation är tallriksventil på vägg.
En gång inifrån och en gång utifrån brukar man dreva med 30X100X9100MM

Karrock
J Jansson69 skrev:
Vilka tillverkare förordar bottningslist på utsidan?
Var det kanske insidan förresten? Jag läste det för några veckor sedan innan jag kastade anvisningen och drevade med bara stenull som jag brukar.
Edit: insidan var det ja.

J Jansson69 skrev:
En gång inifrån och en gång utifrån brukar man dreva med 30X100X9100MM
Drev sov ska vikas in? sen foder på?

J
Karrock Karrock skrev:
Var det kanske insidan förresten? Jag läste det för några veckor sedan innan jag kastade anvisningen och drevade med bara stenull som jag brukar.
Ja bottningslist har man på insidan om man mjukfogar drevspalten..

J
A ante.b skrev:
Drev sov ska vikas in? sen foder på?

Karrock Karrock skrev:
Edit: insidan var det ja.
Varför stenull? ingen tejp el. dyligt mot karmen?

Karrock
A ante.b skrev:
Varför stenull? ingen tejp el. dyligt mot karmen?
Jag använder spill från ordinarie isolering, och har inte så täta hus. Men det är fusk. Drevremsa är lättare. Videon som jansson skickade än nog bra.

A ante.b skrev:
Varför stenull?
Finns väl inget vettigt skäl att använda drev av stenull om det inte krävs för brandklassningen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.