2 352 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Dreambox införskaffad
Har nu köpt en Dreambox DM500 för 1995kr på Satsystems i Solna.
Har lyckats få igång den med de vanligaste funktionerna men har lite kvar till den är anpassad som man vill ha den.
Intrycket så här långt är:
+Mycke funktioner som kan anpassas efter önskemål och behov.
+Liten och snygg ( smaksak
)
+Kan kopplas upp på nätverket för inspelning av tv till server och internettjänster.
+Bra pris (på DM500 jämfört med de övriga modellerna)
+Öppen plattform -> finns mycke plugins att installera.
-Kräver tålamod, datorkunskap och sökerfarenhet på nätet.
-Ingen nämnvärd dokumentation finns, endast små guider här och där på Internet.
-Tar sin tid att få anpassad efter hur man vill ha den.
-DM500 är ny så den har en del barnsjukdommar.
Återkommer när jag blivit mer erfaren Dreamboxanvändare med mer synpunkter.
Har lyckats få igång den med de vanligaste funktionerna men har lite kvar till den är anpassad som man vill ha den.
Intrycket så här långt är:
+Mycke funktioner som kan anpassas efter önskemål och behov.
+Liten och snygg ( smaksak
+Kan kopplas upp på nätverket för inspelning av tv till server och internettjänster.
+Bra pris (på DM500 jämfört med de övriga modellerna)
+Öppen plattform -> finns mycke plugins att installera.
-Kräver tålamod, datorkunskap och sökerfarenhet på nätet.
-Ingen nämnvärd dokumentation finns, endast små guider här och där på Internet.
-Tar sin tid att få anpassad efter hur man vill ha den.
-DM500 är ny så den har en del barnsjukdommar.
Återkommer när jag blivit mer erfaren Dreamboxanvändare med mer synpunkter.
Kör DM7000S sen ett tag tillbax och jobbar hårt på att få alla
mina kompisar att köra det också.
Lätt att dela på ett abb på det viset, för att inte tala om billigt
Bra forum med mycket tips finns här:
http://www.digitalsat.nu/
// Fredrik
mina kompisar att köra det också.
Lätt att dela på ett abb på det viset, för att inte tala om billigt
Bra forum med mycket tips finns här:
http://www.digitalsat.nu/
// Fredrik
Vet inte om detta är rätt forum för att diskuterasaker som ligger på gränsen så vi kaske skall hålla oss på rätt sida 
Jag har sett tidigare att det varit uppe en del diskussioner om Dreamboxar och ville ge mitt första intryck.
Någon som testat fler än en modell av dreamboxen och har synpunkter?
Boxer är marksänd digitaltv och Dreambox har en satelitmottagare alltså kan man inte använda Dreamboxen till det. Har dock läst att en sådan är på väg.
Jag har sett tidigare att det varit uppe en del diskussioner om Dreamboxar och ville ge mitt första intryck.
Någon som testat fler än en modell av dreamboxen och har synpunkter?
Boxer är marksänd digitaltv och Dreambox har en satelitmottagare alltså kan man inte använda Dreamboxen till det. Har dock läst att en sådan är på väg.
Klicka här för att svara