En pump med nivågivare ( inte en med vippa ) Gräva ett hål ca 0,5 brett och ca 70-80 djjupt fodras med ett rör som är öppet i botten, en dubbel markduk som skydd mot sand/annan skit för pumpen och en 200X200 eller 300X300 betongplatta att ställa pumpen på i hålet, det tar ett tag för vattnet att hitta till brunnen i början men efter ett tag så rinner bra. Brunnen sättes med fördel på det mest vattniga delen om det går