Tjena.

Då har tanken "eller" dykt upp i huvet igen. Min klart största fiende när ja bygger. :(

Håller på att renovera en del av källaren i mitt hus som är byggd 73, så det är byggt med kantbalkar och sen gjutit platta i.

Jag har kapat ut plattan och grävt ner så långt ja törs alltså ner till underkant av kantbalken, då har jag ca 30cm att leka med.

Det ska ju få plats 10cm platta med golvvärme och sen isolering, så jag har ju inte plats med så mycke grus under isoleringen så jag har funderat på att ta isodrän/pordrän det är ju samma grej dom har ju skivor som är gjord för att gjuta på "eller ska man köra med typ jackons markskivor.

Har en polare som är isolerare som inte tyckte dränskivor utan tyckter markskivor. han menar på att dränskivorna inte gör nån nytta utan att man bara ska få stopp på ev fukt från marken.

Det är ganska ok mark mest sand uton en bit som är mer lera där ser man att kantbalken blir lite fuktig nertill ibland men inte hela vägen.
'
Fan, nu blev det mycke text.

Finns det nån expert på det här där ute :) Golv i källare med synliga rör och väggar i betong, förberett för gjutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Otomfärdig källare med betongväggar, installationsrör och arbetsmaterial före golvgjutning.
Skapa konto
Ofärdigt källargolv med synliga rörinstallationer och byggmaterial inför gjutning, dammsugare och verktyg syns.
Skapa konto
Källargolv under förberedelse för gjutning med synligt dräneringssystem och en byggdammsugare.
Skapa konto
Golv i källare med synliga rör och väggar i betong, förberett för gjutning.
Skapa konto

Tacksam för erfarenheter om detta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.