1 032 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Dräneringsmöjlighet för ingjuten golvvärme?
Satt och läste i tråden om saker man skulle tänkt på när man byggde och såg detta:
http://www.alternativ.nu/index.php?topic=100517.msg900452#msg900452
Vi vet mycket litet om framtiden så att man skulle bli tvungen att kallställa huset i framtiden känns inte omöjligt.
Men hur ska man göra för att enkelt kunna dränera systemet? Är det en god tanke att göra ett schakt i grundplattan där golvvärme och tappvattenfördelaren sitter?
I så fall skulle man ju enkelt kunna tappa ur vattnet i detta schakt som skulle kunna vara försett med en golvbrunn.
http://www.alternativ.nu/index.php?topic=100517.msg900452#msg900452
Vi vet mycket litet om framtiden så att man skulle bli tvungen att kallställa huset i framtiden känns inte omöjligt.
Men hur ska man göra för att enkelt kunna dränera systemet? Är det en god tanke att göra ett schakt i grundplattan där golvvärme och tappvattenfördelaren sitter?
I så fall skulle man ju enkelt kunna tappa ur vattnet i detta schakt som skulle kunna vara försett med en golvbrunn.
Klicka här för att svara