K
Satt och läste i tråden om saker man skulle tänkt på när man byggde och såg detta:

http://www.alternativ.nu/index.php?topic=100517.msg900452#msg900452

Vi vet mycket litet om framtiden så att man skulle bli tvungen att kallställa huset i framtiden känns inte omöjligt.

Men hur ska man göra för att enkelt kunna dränera systemet? Är det en god tanke att göra ett schakt i grundplattan där golvvärme och tappvattenfördelaren sitter?

I så fall skulle man ju enkelt kunna tappa ur vattnet i detta schakt som skulle kunna vara försett med en golvbrunn.
 
Jag skulle hellre förbereda för att enkelt kunna pumpa i någon frostfri vätska.
 
K
Det är väl i prinicip redan förberett genom fördelaren?
 
Ja.
 
Det är ju bara att öppna i fördelaren och försiktigt trycksätta med luft tills det är tomt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.