Jag skulle vilja dränera om och isolera källaren. Jag har fukt genomslag på något ställe i källaren Men vet inte hur akut sånt är? Källaren är oinredd och har även en avfuktare där nere som lite hjälp. Det är ingen direkt stark källarlukt. Visst är det lite färgsläpp men det måste vara 20 år sen väggarna målades :)

Nu till frågetecknet. Jag kan komma att bygga till lite i 1plan framöver. Men om det blir om 1,2 eller 3 år vet jag ej. Och lika vilken typ av grund jag skall ha är inte heller bestämt.

Blir det tokigt som fan om man dränerar isolerar och på siktbygger till? Typ torpargrund?
Skulle jag ha torparg så kan jag ta mig in där via ett fönster i källaren..

Tacksam för svar.

Det är väl en klar fördel om du utfört dräneringen innan utbyggnaden, för efter en ev. utbyggnad så blir det ju betydligt svårare.

HaspAllan skrev:
Blir det tokigt som fan om man dränerar isolerar och på siktbygger till? Typ torpargrund?
Skulle jag ha torparg så kan jag ta mig in där via ett fönster i källaren..
Precis så har jag nyligen gjort, dränerat om, isolerat, byggt krypgrund på en sida och byggt ut källaren på gaveln. Sedan om det är tokigt eller inte överlåter jag åt andra att tycka :D

• Gilla
Dellbrant
  • Laddar…
Absolut. Det var väl mest om man skulle dränerat med runt utbyggnaden i samma veva fast det kanske inte blir så mkt mer jobb att ansluta den dräneringen mot den 1-3 år gamla. Skönt att beta av lite saker. Taket ska göras på sensommaren så man lär ju ha något fram tills dess ;)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.