Hej!
Håller på med markarbetet och dräneringen inför montering av nedgrävd stålväggspool.

Markduk och dräneringsslang kopplat till brunn med pump är på plats.
Vi håller på att fylla på med makadam nu och funderar på om det är för lite . Drän.slangen är 110 mm och jag tror att det makadam vi skickat ner i gropen hamnar på ungefär samma nivå som slangen.
Funkar det eller är det för lite? Måste singlet nå en bit över slangen?
Blev rekommenderad 10-15 cm makadam men blir nu osäker .
Sen kommer vi lägga på markduk, stenmjöl, xps skivor och bottenduk också, men det har ju mindre betydelse i sammanhanget.
Hoppas någon vänlig själ här har svar på om jag behöver beställa ett lass till med makadam

• Handritad skiss över markarbetet för en pool med märkning av makadam, dräneringsslang och markduk.
Det fungerar bra så. Var bara noga med att duken täcker röret ordentligt så inte stenmjölet kan komma in.

G-83 G-83 skrev:
Det fungerar bra så. Var bara noga med att duken täcker röret ordentligt så inte stenmjölet kan komma in.
Ok! Tack! Hoppas du har rätt, vill inte skotta mer makadam
Vi har lindat in rören i duk och kommer lägga en duk över allt makadam också så jag tror vi är safe för att stenmjölet ska smyga in i röret.

Rören ska inte vara inlindade så dom inte har kontakt med makadammen då är risken att duken tätas och inte fungerar över tid.

G-83 G-83 skrev:
Rören ska inte vara inlindade så dom inte har kontakt med makadammen då är risken att duken tätas och inte fungerar över tid.
Tack! Ska ta bort duken runt rören!

• Gilla
G-83
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.