Hej! I 3/4 hörn på huset är det installerat dräneringsrör för stupröret. Ett av dom tre har tidigare ägare inte använt, men lagt stupröret bredvid (se bild). Jag utgår ifrån att dräneringsröret var installerat för stupröret. Tidigare ägare kommer inte i håg. Röret går nedåt, men en böj gör att man inte har god sikt. Om man heller ned vatten hör man att det rinner. Någon som ser en risk vid att koppla på stupröret?
Klicka här för att svara

