Ok, du har säkert rätt. Räknade till 7 hål igår kväll, alla långt ned på långsida och ena kortsidan...

Du kan ju eventuellt försöka förhandla med dem lite?

Eftersom reparationer av glasfibertankar sannolikt inte utgör deras kärnverksamhet kommer de gissningsvis att leja någon för detta (d.v.s. det blir en kostnad som är mycket enkel att räkna ut)? Detta ger dig ett litet förhandlingsutrymme.

Alt 1:
Om du vill ha en tank som inte är lagad kanske du kan försöka köpa en begagnad och sedan be firman reglera detta på slutfakturan. D.v.s. du köper den, firman byter ut den, och sedan kommer ni överens om ett lämpligt belopp att dra av från deras faktura?

Alt 2:
Vill ni inte ha kvar tanken kan ni ju försöka få firman att stå för nedmontering, bortforsling och deponi. Ni står för kostnaden för fyllnadsmassorna men firman står för frakt och arbetet med att fylla ut?

Ovanstående är bara några exempel. Jag vet inte vad din glasfibertank kan vara värd med tanke på ursprungspris, åldersavdrag, osv?

Jo tack, jag har funderat på alternativ. Tex om jag köper en annan mindre behållare som de gräver ned i anslutning till rören de ska lägga vid dräneringen så att regnvatten innan det leds till tex kista passerar den nya behållaren som fylls och detta kan användas till bevattning. Någon som gjort den här typen av lösning i samband med dränering? I så fall kan gamla behållaren fyllas igen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.