Hej
Jag har ett hus som behöver dräneras. Det är numera ett fritidshus
Det är ca 9,5 x 8 mtr, källare under halva huset, torpargrund under resten, markförhållanden jord/sand ner till ca 1 mtr därefter lera (sint?)
Stora fuktrosor på källarvägar samt vatten på golvet vid långvarigt regn/snösmältning.
Troligtvis är delen utan källare äldre än den andra delen.
Hur gör man? Ritningar?
Gräva samt dränera med singel samt dränrör på delen utan källare, koppla ihop det med källardelen söm dräneras under sulan. Frilägger man de fyra källarväggarna och monterar platon på dem? Alltså även väggen mot torpargrunden?
Kan man leda dränvattnet till avloppsbrunnen?
Jag tänkte leda regnvattnet till ett grunt dike så det belastar inte avloppet
MVH