hej alla
Har nyborrat efter vatten på 75m djup och har ett överskott av mycket bra vatten som jag måste dränera bort. Slangen är på 32mm
Har tänk mig göra en "sandfälla" har ni nå tips på hur jag ska få tillväga. Skulle helst vilja återanvända det
Har nyborrat efter vatten på 75m djup och har ett överskott av mycket bra vatten som jag måste dränera bort. Slangen är på 32mm
Har tänk mig göra en "sandfälla" har ni nå tips på hur jag ska få tillväga. Skulle helst vilja återanvända det
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 839 inlägg
Det är precis så som övertryck i en nyborrad brunn manifesterar sig, det rinner över kanten 
Innan ni gör större investeringar i något för att ta hand om detta vatten, avvakta för att se om övertrycket består, det kanske inte varar så länge, och det kan dämpas av normal förbrukning. Det finns ingen naturlig dränering att koppla det till så länge, eller ett dike?
Innan ni gör större investeringar i något för att ta hand om detta vatten, avvakta för att se om övertrycket består, det kanske inte varar så länge, och det kan dämpas av normal förbrukning. Det finns ingen naturlig dränering att koppla det till så länge, eller ett dike?
Tack för alla svar
Jag har inget dränering runt huset så måste leda bort röret en bit. Som videon visar så har jag en " brunn" där gamla borrhålet är . Det är ett överskott av vatten från det nya hålet som har en slang till gammla borrhålet. men det hinner inte ta undan så det blir översvämnling.
Det jag tänkte att forsätta gräva "bakom" gamla brunn vid altan ( ni ser på videon vad jag menar

Jag har inget dränering runt huset så måste leda bort röret en bit. Som videon visar så har jag en " brunn" där gamla borrhålet är . Det är ett överskott av vatten från det nya hålet som har en slang till gammla borrhålet. men det hinner inte ta undan så det blir översvämnling.
Det jag tänkte att forsätta gräva "bakom" gamla brunn vid altan ( ni ser på videon vad jag menar
Är det meningen att det nya hålet ska användas i stället för den gamla brunnen , är det rätt tänk av mig , Har övertrycket avtagit eller är det samma , i bland slutar det av sig själv.
Efter som det är övertryck så kan det transporteras bort någon stans i ett dike eller slänt , vart som helst genom en slang , är det då bra fart på det så kommer det inte att frysa , men bli ganska häftigt med is där det släpps ut , ni bor ju på den breddgraden med kyla
Efter som det är övertryck så kan det transporteras bort någon stans i ett dike eller slänt , vart som helst genom en slang , är det då bra fart på det så kommer det inte att frysa , men bli ganska häftigt med is där det släpps ut , ni bor ju på den breddgraden med kyla
L Liteavvarje skrev:Är det meningen att det nya hålet ska användas i stället för den gamla brunnen , är det rätt tänk av mig , Har övertrycket avtagit eller är det samma , i bland slutar det av sig själv.
Efter som det är övertryck så kan det transporteras bort någon stans i ett dike eller slänt , vart som helst genom en slang , är det då bra fart på det så kommer det inte att frysa , men bli ganska häftigt med is där det släpps ut , ni bor ju på den breddgraden med kyla
Det stämmer!!
Jag tänkte gardera mig för vintern så att detta inte uppkommer i vinter
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara



