Vi har dragit bort en vävtapet, och bakom den satt ett brun papp med struktur. Bakom den sitter en annan gammal slät tapet, och bakom den ser vi nu något vitt och brunt. Tar tacksamt emot tips på hur vi går vidare nu.
Vi har tänkt måla väggen, bör vi försöka ta bort alla lager tapet/papp?
Är det någon som vet vad det vita och bruna är som finns ”längst in”? kan man måla direkt på det ( eller bör man ändå bredspackla) ?
Undrar även om ni tror det är ok att fukta det som är kvar av tapeterna för att lättare få ner dem, eller kan det skada väggen om fukten tränger igenom till den?