https://www.hornbach.se/shop/MALMBE...GjlV_SsxWxJPo8pr3PvR_BQEZAyD_DFMaArR9EALw_wcB
Man köper en sådan med rätt gänga. Dock vet jag inte om du verkligen behöver dragavlastning med den kabeln då jag tror man inte behöver det till fast installationskabel. Men det har säker nån annan bättre koll på.
Edit. Finns också med kontraskruv om det skulle behövas.
Edit2. Kontramutter ska det ju naturligtvis vara.
Man köper en sådan med rätt gänga. Dock vet jag inte om du verkligen behöver dragavlastning med den kabeln då jag tror man inte behöver det till fast installationskabel. Men det har säker nån annan bättre koll på.
Edit. Finns också med kontraskruv om det skulle behövas.
Edit2. Kontramutter ska det ju naturligtvis vara.
Moderator
· Stockholm
· 57 803 inlägg
Tycker kabeln ser styv ut, som en installationskabel. I så fall inte lämplig att hänga löst.
De flesta brytare kommer nog utan tillbehör som dragavlastning, tätade inlopp eller något annat. Ingen vill skicka med t.ex dragavlastare då de flesta installationer är olika. Till en viss installation behövs det kanske tre dragavlastare och till en annan inga. Därför får sådana saker köpas till extra beroende på vad som behövs till just denna installation. Skulle alla brytare komma med dragavlastare och tätningar till samtliga genomföringar så skulle priset öka samt att det skulle bli en massa över som inte kommer att användas.F ErlandJ skrev:
T tobbbias skrev:
Man kan göra så men det ser väl lite hempulat ut. Om 140 kg vv beredare släpper från väggen så kommer nog inte buntband stoppa genom den mjuka gummigenomföringen.T tobbbias skrev: