Hej! Vi vill dra in vatten till en liten ho som vi vill ha längst in mot väggen på bänkskivan, markerat med maskeringstejp på första bilden. Vattnet måste då tas från duschblandaren (som då samtidigt byts ut mot en badkarsblandare).
Har kontaktat rörmokare som inte verkar ha stött på detta tidigare och han har nu hittat en övergång enligt tredje bilden som ska användas.
Jag får dock inte fram i huvudet hur det kommer se ut, är det någon som har gjort liknande lösning som har bild så jag kan få se hur det blir? Det känns som att det borde bli riktigt riktigt fult 🤷
(Parentes, fick specade materialpriser enligt bild vilka jag tycker låter höga när jag jämför med vad det kostar på byggvaruhandeln om jag hade köpt själv. Är det rimliga priser? Uppskattar rördragning till ca 4m, dvs säg max 10 m rör)
Har kontaktat rörmokare som inte verkar ha stött på detta tidigare och han har nu hittat en övergång enligt tredje bilden som ska användas.
Jag får dock inte fram i huvudet hur det kommer se ut, är det någon som har gjort liknande lösning som har bild så jag kan få se hur det blir? Det känns som att det borde bli riktigt riktigt fult 🤷
(Parentes, fick specade materialpriser enligt bild vilka jag tycker låter höga när jag jämför med vad det kostar på byggvaruhandeln om jag hade köpt själv. Är det rimliga priser? Uppskattar rördragning till ca 4m, dvs säg max 10 m rör)
Produkter som diskuteras: "maskeringstejp"
Sinuz smart maskeringstejp
UV-resistent tejp med trackfinder
49 kr inkl moms
Läs mer
Förstår att det kommer bli "fult" med utanpåliggande rör, men vill jättegärna ha en vask vid tvättmaskinerna då det hade underlättat massor.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 133 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 133 inlägg
Det behöver inte alls bli fult med utanpåliggande rör. Det som däremot kan uppfattas som lite ovanligt är att din blandare kommer att hamna ganska långt ifrån väggen.J Johanna Se skrev:
Precis, förstår att det kommer stå ut mycket från väggen och att själva övergången kommer bli två stora klumpar. Så hade gärna sett hur det ser ut hos någon annan som har gjort samma sak 🙂Düsseldorff skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 133 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 133 inlägg
Då lär du få vänta en stund. Det där är inte det normala sättet att dra vatten till en vask om man säger så...J Johanna Se skrev:
Vi har ju ett helt gäng rörisar här på forumet. De kanske kan ha några kloka inspel.
Dom flesta tänker väl på att dra fram allt när man ändå renoverar 🙃 här flyttade vi in med en väldigt ofunktionell tvättstuga som vi nu försöker rädda upp utan att riva och göra om från början, hyfsat nytt ändå.Düsseldorff skrev:
Håller tummarna att någon världsvan röris tittar in 🙂
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 133 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 133 inlägg
Det märks att ni är några som inte tillbringar speciellt mycket tid i en tvättstuga, annars hade ni inte ställt frågan. Lämnar det där 🙂
Var har du tänkt ha den nya kranen? Det sitter ju ett eluttag där så över bänkskivan känns inte så lämpligt.J Johanna Se skrev:Hej! Vi vill dra in vatten till en liten ho som vi vill ha längst in mot väggen på bänkskivan, markerat med maskeringstejp på första bilden. Vattnet måste då tas från duschblandaren (som då samtidigt byts ut mot en badkarsblandare).
Har du hittat en så liten ho till att börja med ?J Johanna Se skrev:Hej! Vi vill dra in vatten till en liten ho som vi vill ha längst in mot väggen på bänkskivan, markerat med maskeringstejp på första bilden. Vattnet måste då tas från duschblandaren (som då samtidigt byts ut mot en badkarsblandare).