Hej... igen.
Ska försöka vara så tydlig jag kan.
Handfatet ska flyttas till annan vägg, ca 2m det innebär att jag drar kall och varmvatten i 90 hörna. Funderar på om skruvkopplingar är det enklaste, samt om det finns så långa flexibla avloppsrör som jag iså fall behöver.. iallafall, under det nya handfatet ska rören gå vidare till ett badkar och där badkaret ska stå finns ingen golvbrunn, golvbrunnen finns ca 1meter nedanför fotändan snett till vänster, är tveksam om man får har det så, men det struntar jag i just nu, frågan är ju bara om det måste vara fall på röret hela vägen, det kan jag inte lösa, vill gärna ha tipps och ideer på lösning, ang vad försäkringsbolag osv skulle tycka är inget problem, då jag inte har försäkring mot fuktskador eftersom badrumet inte var godkänt för några årsedan, mvh

• Gilla
Jörgen63
  • Laddar…
Står.i
Bild/teckning hade underlättat för min förståelse.

Handritad skiss av badrum med markerade rördragningar och position för handfat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle min konstnärliga bild bli med så är det vid nr 1 som handfatet satt från början de prickade linjerna är så jag behöver dra rören ungefär.

Skall du dra vettenrören på väggen?

Avloppet fattar jag inte alls vad tanken är? Skall du dra rör för handfatet till golvbrunnen, eller vad är tanken?

Nej. Vid nr 1 går vatten och avlopp upp ur golvet, vattenrör och avlopp från handfatet ska ner vid nr 1(där handfatet var från början) därför undrar jag om det finns nåt bra flexavlopp.
Golvbrunnen ska endadt användas till utsläpp från badkar.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.