Hej... igen.
Ska försöka vara så tydlig jag kan.
Handfatet ska flyttas till annan vägg, ca 2m det innebär att jag drar kall och varmvatten i 90 hörna. Funderar på om skruvkopplingar är det enklaste, samt om det finns så långa flexibla avloppsrör som jag iså fall behöver.. iallafall, under det nya handfatet ska rören gå vidare till ett badkar och där badkaret ska stå finns ingen golvbrunn, golvbrunnen finns ca 1meter nedanför fotändan snett till vänster, är tveksam om man får har det så, men det struntar jag i just nu, frågan är ju bara om det måste vara fall på röret hela vägen, det kan jag inte lösa, vill gärna ha tipps och ideer på lösning, ang vad försäkringsbolag osv skulle tycka är inget problem, då jag inte har försäkring mot fuktskador eftersom badrumet inte var godkänt för några årsedan, mvh
Ska försöka vara så tydlig jag kan.
Handfatet ska flyttas till annan vägg, ca 2m det innebär att jag drar kall och varmvatten i 90 hörna. Funderar på om skruvkopplingar är det enklaste, samt om det finns så långa flexibla avloppsrör som jag iså fall behöver.. iallafall, under det nya handfatet ska rören gå vidare till ett badkar och där badkaret ska stå finns ingen golvbrunn, golvbrunnen finns ca 1meter nedanför fotändan snett till vänster, är tveksam om man får har det så, men det struntar jag i just nu, frågan är ju bara om det måste vara fall på röret hela vägen, det kan jag inte lösa, vill gärna ha tipps och ideer på lösning, ang vad försäkringsbolag osv skulle tycka är inget problem, då jag inte har försäkring mot fuktskador eftersom badrumet inte var godkänt för några årsedan, mvh
Nej. Vid nr 1 går vatten och avlopp upp ur golvet, vattenrör och avlopp från handfatet ska ner vid nr 1(där handfatet var från början) därför undrar jag om det finns nåt bra flexavlopp.
Golvbrunnen ska endadt användas till utsläpp från badkar.
Golvbrunnen ska endadt användas till utsläpp från badkar.
Kör med såna här avloppsrör och kopplingar så blir det snyggt. Du sätter dem med rörhållare mot väggen.
du måste ha fall mot utloppet, annars blir det stop med tiden
https://www.clasohlson.com/se/Avloppsrör/p/30-7383
du måste ha fall mot utloppet, annars blir det stop med tiden
https://www.clasohlson.com/se/Avloppsrör/p/30-7383
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Rimligt pris för hantverkare att dra 3m avlopp och tappvattenrör?
Badrum -
Nydragning av vattenrör och avlopp
Vatten & Avlopp -
Dra avloppsrör/vattenrör på berg.Vilken typ av isolering?
Vatten & Avlopp -
Våtrum - När skall vattenrör och avlopp dras?
Badrum -
Dra avlopp och vattenrör nära varandra?
Vatten & Avlopp