1 708 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Dra vatten i ett kök!
Hej!
Jag tänkte dra vatten i köket. Har lite funderingar. Vart köper man rör å kranar billigt utan att tumma för mycket på kvaliten? Jula eller K rauta kanske?
Sen undrar jag vart på nätet du hittar tips på vilka verktyg du behöver och hur man går till väga. Jag har gjort lite rördragningar men det är ju bra att få lite tips.
Jag tänkte dra vatten i köket. Har lite funderingar. Vart köper man rör å kranar billigt utan att tumma för mycket på kvaliten? Jula eller K rauta kanske?
Sen undrar jag vart på nätet du hittar tips på vilka verktyg du behöver och hur man går till väga. Jag har gjort lite rördragningar men det är ju bra att få lite tips.
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Personligen föredrar jag lin/pasta istället för gängtejp. Annars så ska det i princip inte vara någon "tejp" på klämringskopplingar och kopplingar med packningar (de tätar själva), "tejp" på resten.
Förlåt förenklingen, förtydliga gärna någon...
Förlåt förenklingen, förtydliga gärna någon...
Precis så har jag fattat det. Att på raka förlängningskopplingar är det bara pasta men då man kopplar ihop rören med något så används tejp.
När det sen gäller hur mycket man drar åt så är det ett å ett halvt varv på förlängninskopplningar?
När det sen gäller hur mycket man drar åt så är det ett å ett halvt varv på förlängninskopplningar?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden