3 199 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Dra syllskruv med slagskruvdragare?
Går det bra att skruva Essve Lättbetongskruv vid syllmontage med en slagskruvdragare eller är en skruvdragare med ställbart moment nödvändig?
Gäller montage av 45mm syll i leca.
Essve skriver: ”Använd gärna momentskruvdragare och ett lågt varvtal för att undvika överdragning.”. Ska jag tolka ”gärna” att det går bra med slagskruvdragare?
Länk till skruvtyp: https://www.essve.se/essvese/sv/pro...v/lättbetongskruv-försänkt-skalle-corrseal-46
Gäller montage av 45mm syll i leca.
Essve skriver: ”Använd gärna momentskruvdragare och ett lågt varvtal för att undvika överdragning.”. Ska jag tolka ”gärna” att det går bra med slagskruvdragare?
Länk till skruvtyp: https://www.essve.se/essvese/sv/pro...v/lättbetongskruv-försänkt-skalle-corrseal-46
Produkter som diskuteras: "Lättbetongskruv"
Lättbetongskruv
Lättbetongskruvar är speciellt utformade för att användas i porösa material som lättbetong, lättklinker och tegel. Dessa skruvar har oftast en unik gängdesign som är optimerad för att ge en stark och säker infästning i dessa mjukare och
Läs mer
Nu var ju frågan om han kunde använda en slagskruvdragare... jag tolkade det som att han inte har en ”vanlig dragare”...E epw skrev:
Drar en hel del betongskruv med ”muttermaskin” både 10 och 12 mm men helt utan hållfasthetskrav
Jag skulle aldrig dra nått dyligt med slag
Rekomenderar i brist på maskin gammal hederlig handkraft.....
Väldigt ofta som slaget drar sönder skruv eller hål
Jag skulle aldrig dra nått dyligt med slag
Rekomenderar i brist på maskin gammal hederlig handkraft.....
Väldigt ofta som slaget drar sönder skruv eller hål
Produkter som diskuteras: "betongskruv"
Betongskruv
Betongskruvar är robusta skruvar som är speciellt designade för att infästas i betong och andra hårda material. Dessa skruvar är starka och slitstarka, vilket gör dem kapabla att bära tunga belastningar och motstå de krävande
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden