1 519 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Dra sönder klämringskoppling?
Hej!
Bytte blandningsventil och drog ESBE klämringskoppling mot 22 mm hårt kopparrör. Var väl inte så fokuserad i halvmörkret. Plötsligt gick det väldigt lätt när jag drog åt. Tänkte först att jag drog sönder något men inget läckage och när jag drog lite mer var det fullt motstånd....
Misstänker nu att jag slant med skiftnyckeln.
Kan man dra sönder något i en klämringskoppling och ej få läckage samt att det är ett rejält motstånd kvar när man drar åt ytterligare?
jag är förstås orolig för plötsligt och kraftigt läckage.
Bytte blandningsventil och drog ESBE klämringskoppling mot 22 mm hårt kopparrör. Var väl inte så fokuserad i halvmörkret. Plötsligt gick det väldigt lätt när jag drog åt. Tänkte först att jag drog sönder något men inget läckage och när jag drog lite mer var det fullt motstånd....
Misstänker nu att jag slant med skiftnyckeln.
Kan man dra sönder något i en klämringskoppling och ej få läckage samt att det är ett rejält motstånd kvar när man drar åt ytterligare?
jag är förstås orolig för plötsligt och kraftigt läckage.
Dom skulle kunna vara halvhårda inser jag. Det enda jag vet är att stödhylsor inte användes när det gjordes, sisådär 2000-2005 ungefär.
Hej, ja den var monterad innan. Vet inte riktigt om jag fattar. Men jag drog den inte särskilt långt efter ”hoppet” och nu har den ungefär lika mycket synlig gänghöjd som de två andra kopplingarna. Så att jag bara initialt skulle ha dragit mot ett annat motstånd som sedan gett med sig tror jag inte.
Ännu inget läckage så jag sover nog gott inatt
Ännu inget läckage så jag sover nog gott inatt
Klicka här för att svara