Vi håller på att förbereda för montage av kök och är nu tvungna att dra om inkommande varm/kall vatten för att diskmaskinen ska få plats. Rörstammen har varit inbyggd och ska byggas in igen, men rören som ska sticka ut ifrån "innerväggen" får max ligga 8 cm ifrån golv. (Platsen som finns tillgänglig pga diskmaskinen). Vilka olika lösningar finns det? Kostnad?
Jag bifogar lite bilder för att förtydliga vad jag har och vill uppnå. (Rören ska ligga under den nedre gröna markeringen)
Jag bifogar lite bilder för att förtydliga vad jag har och vill uppnå. (Rören ska ligga under den nedre gröna markeringen)
Redigerat:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Det är väl bara att dra nya rör från stammen.
Nedåt, bakåt, under gröna strecket och vidare åt vänster.
Montera inte så breda bilder, texten går inte att läsa.
Protte
Nedåt, bakåt, under gröna strecket och vidare åt vänster.
Montera inte så breda bilder, texten går inte att läsa.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Du kan nog själv ändra bilderna, på dina egna inlägg ser du en redigera klickbar rubrik.
Pex fungerar.
Jag skulle använt koppar då jag kan återanvända kopplingen mot stammen som KAN vara en äldre udda modell.
Annars så går det att spara en bit av kopparröret och sätta en klämringskoppling och fortsätta med PEX.
Protte
Pex fungerar.
Jag skulle använt koppar då jag kan återanvända kopplingen mot stammen som KAN vara en äldre udda modell.
Annars så går det att spara en bit av kopparröret och sätta en klämringskoppling och fortsätta med PEX.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Plast och vadsomhelst i rören fungerar i kombination.
Protte
Protte
Klicka här för att svara