Du har köpt fel rör!
Dessa är tvinnade i förpackningen och kommer ut raka i hela sin längd!
https://www.eldirekt.se/elmaterial/elinstallation/kabelror/pipelife-powerline-flexror
Dessa är tvinnade i förpackningen och kommer ut raka i hela sin längd!
https://www.eldirekt.se/elmaterial/elinstallation/kabelror/pipelife-powerline-flexror
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Som ngn sa så måste denna upp på en spole eller dyligt.U user3249 skrev:
Vi brukar köra på pm zero har jag för mig den heter med fördragen cat. Jäkligt najs.
"Den patenterade förpackningsmetoden...". Vad är det man har patenterat?L Leif i Skåne skrev:
I min ungdom jobbade jag hos en kabelgrossist. När vi kapade upp mindre mängder på ring så fick kunden ange om den skulle lindas så att den gick att dra rakt ut, eller om den skulle vara rullad som vanligt. Sen ställde man in på spolmaskinen om den skulle vrida trumman man spolade ifrån ett varv för varje varv man lindade upp eller inte.
Dom som byggde den maskinen kan inte ha vetat om att Pipelife tänkte ta patent på den tekniken...
Varför är inte all FK lindad på det viset?useless skrev:
"Den patenterade förpackningsmetoden...". Vad är det man har patenterat?
I min ungdom jobbade jag hos en kabelgrossist. När vi kapade upp mindre mängder på ring så fick kunden ange om den skulle lindas så att den gick att dra rakt ut, eller om den skulle vara rullad som vanligt. Sen ställde man in på spolmaskinen om den skulle vrida trumman man spolade ifrån ett varv för varje varv man lindade upp eller inte.
Dom som byggde den maskinen kan inte ha vetat om att Pipelife tänkte ta patent på den tekniken...
Hur kan man få patent på något som funnits i decennium?
Eller är det som vanligt att gammal kunskap som funnits och tidigare gick i arv från mäster till elev försvinner i okunskap av yngre generation.
Ett typexempel, för en gammal snickare är det självklart att snedkapa stående panel så det bildas en droppnäsa, men går man förbi ett bygge idag är detta bortglömt med en halvering av panelens livslängd.
Tack för svar! Jag ska kolla där jag handlar rör om de har någon som är bättre lindad. Annars får det bli att bygga nån ställning med kvastskaft. Såg detta tips på hur linda förlängningskabel som jag praktiserar både för kabel och vattenslang, funkar fint. Det är ju som useless skriver och som förmodligen den powerline är.
Klicka här för att svara