Benny_Steen skrev:
no worries, alla synpunkter är välkomna.

tror somliga missar att det rör som ett lodrätt 110 rör rakt ner från övervåningen, mera fall än så går inte att få. rinnna ner lär det göra. men komer det tex:

fastna i röret (nja)
oljud ?
läcka ?
övrigt ?


/Benny
Oljud - Ja, det kommer att höras när vattnet träffar böjen. Mycket eller lite är svårt att säga.
Läcka - Nej, så länge du fäster röret både ovan och under böjen, annars riskerar du att det kryper isär.
Övrigt - Det rekomenderas ofta att man ska använda 2 45 böjar istället för en 90. Själv har jag bara 90 böjar och de funkar. Men har du plats för 2 45 så sätt dit det så är du lite extra säker.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.