Tjenis!

Måste dra om mitt avlopp från köket till det nya kommunala. Det befintliga går
ner och längs fasaden under panelen. Jag har ingen lust att riva fasadpanelen och ev vindpapp utan tänkte dra röret utanför om det går, men någon form av isolering kanske. Går det?  Rören kommer inte synas då allt dras under en terass, för att sedan gå in under huset/grunden tvärs genom kåken där det ansluts till det nydragna avloppet. En fördel med utvändig rördragning är att det bli lättare att koppla in ett ev utekök på terassen :)

Mvh Z
 
I England var det vanligt förr att man drog avloppsrören utanpå fasaden, och det funkade där. Fast de har ju lite mildare vintrar iofs.
När vi kopplar in byggbodar mm på vintern, där avloppen ofta ligger synliga, så brukar vi vira en värmekabel runt de utsatta partierna samt isolera utanpå.

 
  • Gilla
MickeCeder
  • Laddar…
Borde det inte räcka med att bara isolera? Vill gärna slippa värmekabel och ström biten. Det är ca 3m med bra fall på röret innan det går in i huset igen.


lordi skrev:
I England var det vanligt förr att man drog avloppsrören utanpå fasaden, och det funkade där. Fast de har ju lite mildare vintrar iofs.
När vi kopplar in byggbodar mm på vintern, där avloppen ofta ligger synliga, så brukar vi vira en värmekabel runt de utsatta partierna samt isolera utanpå.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.