2 544 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Dörrklocka med kamera
Vi blir med hus och framsidan omgiven av staket. Nu skulle vi vilja se över att kunna låta besökare "ringa på" från porten vid tomtgränsen när vi har den stängd. Vi vill slippa vara bundna till mobil och helst ha en panel hemma på väggen där vi kan se och samtala med personen.
Nu finns det massa lösningar men vi är något rookie och lite osäkra på vad för typ av saker vi ska kika efter. Frågar efter tips och erfarenheter. Wi-fi går att ordna då det finns ström framdraget alldeles invid porten.
Nu finns det massa lösningar men vi är något rookie och lite osäkra på vad för typ av saker vi ska kika efter. Frågar efter tips och erfarenheter. Wi-fi går att ordna då det finns ström framdraget alldeles invid porten.
Fattar inte riktigt vad du menar..
När någon trycker på dörrklockan får du en notering i mobiltelefonen. Du kan då klicka på den noteringen och ”öppna” video läge mot kameran. Då ser du vem som är vid porten och det finns även möjlighet att prata med personen.
Jag har rätt mycket Google prylar hemma men kompletterar du med en Google nest hub (en skärm) meddelar den att någon är vid porten och bilden dyker upp direkt på den.
När någon trycker på dörrklockan får du en notering i mobiltelefonen. Du kan då klicka på den noteringen och ”öppna” video läge mot kameran. Då ser du vem som är vid porten och det finns även möjlighet att prata med personen.
Jag har rätt mycket Google prylar hemma men kompletterar du med en Google nest hub (en skärm) meddelar den att någon är vid porten och bilden dyker upp direkt på den.
Jag vill inte vara bunden till en mobil, utan ha en fast skärm på väggen där notifiering och video spelas upp.André F skrev:
Fattar inte riktigt vad du menar..
Är nyfiken på några detaljer gällande Google Nest då jag funderar på att skaffa denna också,André F skrev:
1. När någon är vid dörren men inte ringer på klockan, får du då en notifikation på mobilen att någon är där och kan du se i appen vem som var där om personen sen lämnar platsen utan att ha ringt på klockan?
2. Om ovan är möjligt, finns det nåt val i appen som gör att du kan automatiskt pausa notifikationer vid rörelse?
Jag har testat Arlos dörrklocka tidigare och där fanns bara möjlighet att manuellt pausa notiser vid rörelse. Anledningen att jag frågar är därför att jag vill undvika dubbel notiser när jag t..ex går ut och hämtar posten och sen återvänder in i bostaden. Ett val att auto pausa i t.ex 10min efter rörelse detektion hade varit bra!
3. När nån ringer på klockan, kan du enbart se vem det är på mobilen direkt utan att "svara" och öppna upp samtal med personen?
Gissar att funktionerna mellan Android och Iphone skiljer sig men jag kör Iphone.
1. Ja det stämmer. När någon är utanför dörren får jag en notis i telefonen. Kan välja att öppna notisen och titta efter. Oavsett spelas det in ett 3min klipp, alternativt till personen går därifrån. Väljer personen att faktiskt trycka på ringklockan står det just det i notisen. Om jag är hemma meddelar min Google Nest Hub att någon är vid dörren och tar fram en livefeed på skärmen.
2. Har jag tyvärr ingen koll. Men du kan ju välja vilka typer av rörelser den ska skicka notiser för. Djur, person, rörelser, bil, paket etc. Finns även en funktion med ansiktsigenkänning så klockan lär sig vilka som är utanför (valfritt)
3. Ja det går att endast titta utan att svara personen.
1. Ja det stämmer. När någon är utanför dörren får jag en notis i telefonen. Kan välja att öppna notisen och titta efter. Oavsett spelas det in ett 3min klipp, alternativt till personen går därifrån. Väljer personen att faktiskt trycka på ringklockan står det just det i notisen. Om jag är hemma meddelar min Google Nest Hub att någon är vid dörren och tar fram en livefeed på skärmen.
2. Har jag tyvärr ingen koll. Men du kan ju välja vilka typer av rörelser den ska skicka notiser för. Djur, person, rörelser, bil, paket etc. Finns även en funktion med ansiktsigenkänning så klockan lär sig vilka som är utanför (valfritt)
3. Ja det går att endast titta utan att svara personen.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 370 inlägg
Nu har jag ingen koll på det som @André F rekommenderar men om det är en "fast skärm" det hänger på och produkten funkar som han beskriver så kan du väl bara mecka upp en billig surfplatta på vägen och använda som skärm/panel. Om du mot förmodan skulle vilja ta med dig skärmen om ni inte är inne i huset så kan du ju använda någon slags docka som vägghållare och på så sätt få en "fast skärm" OCH flexibiliteten att kunna ta med dig skärmen in på skithusetkaked08 skrev:
- Men tjenare Gittan, vad kul att du tittar förbi. Jag är lite upptaaaaageeen just nu men jag kommer och öppnar om en minuuuth
Klicka här för att svara