Jag har börjat så smått att sondera marknaden av ytterdörrar, min nuvarande är inte direkt vacker.
Men på alla websidor möts jag bara av ett glatt rabblande 9x20, 10x20, 10x21 när jag söker dimensioner. Antar att det är i decimeter, men är det exakt? Dörrbladet eller karmen? Jag har ett hål i huset där den nya dörrkarmen ska få plats. Jag antar att det ligger en standard bakom , kan någon tipsa blir jag lycklig.
 
Måtten som anges är modulmått i dm. De anger hur stort hålet ska vara. Karmen är sedan 15-20 mm mindre för att kunna passas in i hålet. ;)
 
Tusan Tack :D
Så enkelt var det...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.