Beställde måttanpassad dörr från ett företag i Göteborgstrakten. Glasad furudörr med karm. Första leverans transportskadad. Andra leverans ankom slutet av maj. Dörren fick stå i emballage inomhus. Uppvärmning har inte behövts i huset under den här tiden. Efter 14 dagar monterades dörren. Den har nu slagit sig rejält. 10 papp åt h-e. Jag kan ju alltid hugga upp skiten och elda med pinnarna i vinter då dörren är obehandlad.
 
Jag tycker det verkar vara läge för en reklamation.
 
Vad heter företaget?
 
aenget aenget skrev:
Beställde måttanpassad dörr från ett företag i Göteborgstrakten. Glasad furudörr med karm. Första leverans transportskadad. Andra leverans ankom slutet av maj. Dörren fick stå i emballage inomhus. Uppvärmning har inte behövts i huset under den här tiden. Efter 14 dagar monterades dörren. Den har nu slagit sig rejält. 10 papp åt h-e. Jag kan ju alltid hugga upp skiten och elda med pinnarna i vinter då dörren är obehandlad.
Vad kostade frakten och vilket bolag anlitade du?
 
nino nino skrev:
Vad kostade frakten och vilket bolag anlitade du?
Frakten ingick. Företaget = Germanskt klingande namn... Dom tog den första dörren på sin försäkring, precis som dom gjorde med en mått-anpassad markis på 3,5 m - som på något underligt vis "försvann" under transport för ett par år sedan. Önskar att man ska kunna välja bort ett fraktföretag, men det kan man ju inte. Har arbetat i speditionsbranschen under 70-talet och då grundlades min kanske något överdrivet negativa uppfattning om företaget i fråga. På den punkten har dom inte gjort mig besviken, nu i "modern" tid..
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.