2 303 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
doro easy cover
Jag har testat "Återställaren" en motsvarande produkt av en annan tillverkare. Mina erfarenheter finns här:
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Farg;action=display;num=1100101758;start=8#8
MVH
Fredrik W
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Farg;action=display;num=1100101758;start=8#8
MVH
Fredrik W
Vi har använt easy cover i två rum och räknar med att göra det i ett antal rum till. Upplever det som bra, inga problem att sätta upp och ger en plan vägg - snabbt.
Vi skulle måla väggen (betong, vilket innebar att vi valde mellan bredspackling (som förmodligen skulle tagit 1 vecka/vägg för mig ( 4 väggar X 5 rum= 20 veckors bredspackling
) och easy cover. I efterhand helt rätt val, i och för sig lite dyrare men oerhört mycket smidigare.
Vi upptäckte att lättbetong sög oerhört mycket lim. Men vi köpte 10 liter färg på byggmax för en hundring och rollade väggen först, stor skillnad vid klistringen.
Vi köpte på OBS byggmarknad, ca 250 kr/rullen, tillkommer dock våtrumslim. Men enligt mig är det mycket välinvesterade pengar.
Vi skulle måla väggen (betong, vilket innebar att vi valde mellan bredspackling (som förmodligen skulle tagit 1 vecka/vägg för mig ( 4 väggar X 5 rum= 20 veckors bredspackling
Vi upptäckte att lättbetong sög oerhört mycket lim. Men vi köpte 10 liter färg på byggmax för en hundring och rollade väggen först, stor skillnad vid klistringen.
Vi köpte på OBS byggmarknad, ca 250 kr/rullen, tillkommer dock våtrumslim. Men enligt mig är det mycket välinvesterade pengar.
Vi spacklade med målarfog i skarvarna och i hörnen och det blev hyffsat resultat. Tror det blir bäst skarv att klistra upp med överlapp och sedan skära igenom båda tapeterna. Detta har vi dock inte provat.
Vi har målat samtliga väggar hittills. Skarvarna syns om man synar väldigt noga. Men vem gör det förutom man själv. :
Ska väl även tillägga att vi gjorde lite underarbete. Vi hade fem lager tapet som vi drog ner innan. Jag tog även och spacklade igen hål m.m. Vi har inte använt det på vävtapet (än) utan endast spruckna betongväggar.
Vi har målat samtliga väggar hittills. Skarvarna syns om man synar väldigt noga. Men vem gör det förutom man själv. :
Ska väl även tillägga att vi gjorde lite underarbete. Vi hade fem lager tapet som vi drog ner innan. Jag tog även och spacklade igen hål m.m. Vi har inte använt det på vävtapet (än) utan endast spruckna betongväggar.
Vi använde återställaren i köket ovanför överskåpen. Vi tapetserade direkt på, utan spackling. Vi hade redan rivit ner strukturtapeten på de andra väggarna, vilket var ett hiskeligt jobb. hade vi vetat om återställaren innan hade vi använt den i hela köket. Den är inte skön att jobba med men det blev snyggt.
Klicka här för att svara