Vi ska byta ut alla innerdörrarna i vårat hus och fastnade för Dooria Addera std. vit. Fick ett pris på 2000:-/dörren med karm + handtag för ca 300:- /st. Tycker dock att detta blir lite dyrt, med tanke på att det är några dörrar...
Är det någon som fått ett bättre pris någon annanstans på samma dörren?

Med karm blir det ungefär den summan. Jag betalar ca 1500 kr för en M7-M8 dörr. Karmen köper jag på byggmax för 399 kr.

Vart fick du priset?
Jag hittade ett extrapris på den dörren, tror att det är samma som vi har i hela huset. 1090:- tror jag på Bygma...

Robert

1090:- !!! Med karm?? Vart sa du att du hittade den? Byggmax?+

Utan karm

Såg jag idag på BYGMA

Robert

Jag blev lite fundersamt ett tag..Byggmax är ju inte återförsäljare åt dom..men Byggma är..

Jag köpte min på Beijer bygg för 1000:- ex karm.
Beijers ord pris på denna dörr är 1390:- och karmen ligger på 450:- om du köper den där

Frågade vad en sådan dörr (bara dörrbladet alltså) kostade på Fredells (inte billigaste stället) här i Stockholm för ett tag sedan. Minns inte exakt var priset var men någonting åt 1300-1500 kronor vad jag minns direkt ur listan.

2000 är alltså *alldeles* för dyrt!

Ursprungsinlägget avsåg 2000 kr inklusive karm. Det är inte helt orimligt, men inte billigast heller. Doorias egna karmar är rätt dyra.

"ett pris på 2000:-/dörren med karm + handtag för ca 300:- /st"

Jag trodde det här betydde att karmen kostade 300 kr och handtagen 300 kr, totalt 2600 (eller möjligen 2900 om det verkligen är styckepriset och inte parpriset för handtag som anges) Beror på hur man tolkar in satsbrytningar i texten vid ordet "med" upptäckte jag just...

Ursäkta den dåliga svenkan.... Givetvis ska det vara dörr och karm ca.2000:-. Handtaget kostar ca. 300:- Totalt ca 2300:-/dörr.

Ibland går det lite väl fort när man skriver :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.