Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Inte heller Clinton, som ville dra in USA i ännu ett krig. Denna gång mot Ryssland, för att de eventuellt avslöjat att HRC misskött sitt jobb som "utrikesminister". Snacka om lättstött!
De är båda två helt olämpliga att komma i närheten av "den stora knappen".
Det känns som du jämför en myra med en elefant - där Trump är elefanten i porslinsfabriken.
I vanliga fall när någon uttrycker hetsiga saker, starta ett krig, ett slag - mot någon fiende så brukar man inte ta det på ordagrant allvar. Man säger så.

Nu med Trump, så vet man aldrig... det känns som att skulle Trump få en bild på Nordkoreas knapp och se att deras är mycket coolare.... det skulle räcka för att starta ett krig - på riktigt.

Min uppfattning är att Clinton ALDRIG skulle starta ett krig baserat på tjafs. Och vad än hon må ha sagt så har det varit inget annat än prat. Clinton har varit utrikesminister och faktiskt så vitt jag vet en respekterad sådan och kan sin politik. Till skillnad från Trump som man skrattar och fnissar lite åt runt i världen....

• Gilla
Lars48 och 2 till
  • Laddar…
L Lolight skrev:
Bara för att ställa det hela lite i relation.
DT sitter och kollar på tv och på muggen och sänder kaxiga tweets. Det Hillary faktiskt gjorde när hon var i Vitahuset, var att ordna en affär där ryssarna fick köpa massor av uran, som kan användas till att tillverka kärnvapen. Eller till deras kärnkraft.
Som Mikael berättade för dig ryssarna har överskott av både uran och utarbetat uran samt överskott av kärnvapen. Om vi antar att historien är sant då skulle det ändå inte gjort ryssarna farligre än de är.
Trump däremot har påstått att han har en lösning för Nordkorea frågan.
Det enda vi har sett hittils har varit att situationen blivit värre än värst.
Han behöver hålla sig till det han är bra på. Nämligen käka hamburgare o spela golf.

Fairlane
L Lolight skrev:
All fakta som det indoktrinerade vänsterfolket inte vill veta av kallar de för konspirationsteorier, eller fake news, trollande, osv.
Det här är ju lite intressant. Hur långt ut på högerkanten mäster man röra sig för att förstå och acceptera konspirationsteorierna? Om jag accepterar att Bush sprängde tvillingtornen, att månlandningen inte ägde rum, att USA har utomjordingar i Nevada och att världen styrs av en judisk grupp, vilket parti kan jag tänkas rösta på i nästa riksdagsval? Svenskarnas parti? Nationaldemokraterna? Sverigedemokraterna?

Vet du något om Trump's syn på konspirationsteorier? Nyligen släpptes en mängd dokument angående mordet på JFK. Några hölls dock fortfarande under hemligstämpel. Är det för att Trumps teori om mordet på JFK vederlägga i de dokumenten?

Hur är det förresten med gruppen som verkligen styr? Är det de som ser till att Trump skriver alla dessa tweets, eller var det en missräkning? Vilka består gruppen av?

• Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Det sista inlägget borde kanske flyttas till konspirationsteori-tråden. Det handlar ju ganska lite om DT.

Fairlane
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det sista inlägget borde kanske flyttas till konspirationsteori-tråden. Det handlar ju ganska lite om DT.
Menar du mitt inlägg?
De två sista styckena handlar om Trump, dels på hans syn på konspirationsteorier och dels om han omedvetet är en del av en konspiration.

Fairlane Fairlane skrev:
Det här är ju lite intressant. Hur långt ut på högerkanten mäster man röra sig för att förstå och acceptera konspirationsteorierna? Om jag accepterar att Bush sprängde tvillingtornen, att månlandningen inte ägde rum, att USA har utomjordingar i Nevada och att världen styrs av en judisk grupp, vilket parti kan jag tänkas rösta på i nästa riksdagsval? Svenskarnas parti? Nationaldemokraterna? Sverigedemokraterna?
Du kan tänkas rösta på alla partier, för lite information för att ge en djupare analys. Annars föreslår jag bajenpartiet utan att för den skull gilla Hammarby, väldigt sympatiskt partiprogram.

L
Fairlane Fairlane skrev:

Vet du något om Trump's syn på konspirationsteorier? Nyligen släpptes en mängd dokument angående mordet på JFK. Några hölls dock fortfarande under hemligstämpel. Är det för att Trumps teori om mordet på JFK vederlägga i de dokumenten?

Hur är det förresten med gruppen som verkligen styr? Är det de som ser till att Trump skriver alla dessa tweets, eller var det en missräkning? Vilka består gruppen av?
Du bevisade just det jag skrev.
Varför skulle konspirationsteorier kring månlandningen har någon speciell partifärg? Nej, det finns dock de som tror att de tillhör någon speciell sida. Den goda/rätta/snälla/icke fake news sidan och att allt som den anser dåligt och felaktigt är på den andra sidan. De har liksom delat upp världen på det sättet. Det kallas för en filterbubbla. Man tror helt enkelt att man har rätt på alla punkter och att det sedan skulle finnas en grupp som har fel i allt de anser.
Det är faktiskt media som driver denna tes också, med vad de skriver. Ja även vissa politiker som varnar för fake news osv. tror på dessa märkliga teorier. Men som sagt fortsätt i rätt tråd om du vill fortsätta prata om din filterbubbla.

Fairlane
L Lolight skrev:
Du bevisade just det jag skrev.
Varför skulle konspirationsteorier kring månlandningen har någon speciell partifärg?
Det var du som skrev "All fakta som det indoktrinerade vänsterfolket inte vill veta av kallar de för konspirationsteorier, eller fake news, trollande, osv."
Att månlandningen inte har skett är ju en konspirationsteori som jag tror att du förespråkat? Det var du som tog upp politiska åsikter, men ok. Vi släpper det.

Vad tror du om Trump's syn på JFK då eller vad de som egentligen styr anser om Trump's twittrande?

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
L Lolight skrev:
Nej, det finns dock de som tror att de tillhör någon speciell sida. Den goda/rätta/snälla/icke fake news sidan och att allt som den anser dåligt och felaktigt är på den andra sidan. De har liksom delat upp världen på det sättet. Det kallas för en filterbubbla. Man tror helt enkelt att man har rätt på alla punkter och att det sedan skulle finnas en grupp som har fel i allt de anser.
Hoppas du inser att du själv befinner dig i en bubbla då .. :)
L Lolight skrev:
All fakta som det indoktrinerade vänsterfolket inte vill veta av kallar de för konspirationsteorier, eller fake news, trollande, osv.

L
BirgitS BirgitS skrev:
När det gäller att konstigt som Trump vräker ur sig brukar det hänvisas till hans tweet. Hur vore det om de som kommer med påståenden om Clinton kan länka till sidor där hon skriver det eller liknande trovärdigt (inte vandringshistorier). Annars blir det ju bara uppfattat som fantasier. Dessutom bör det förstås tas upp i en annan tråd eftersom detta är en tråd om Trump.
Det är ju så DT jobbar. Han är en twittermaskin som sitter och trollar med hela världen genom twitter. Varje dag skriver han något som MSM kan hetsa upp sig på och han gillar det. Sedan ska MSM sitta och tjafsa om vad han menar och vad det betyder.
Det betyder oftast inget alls. Kriget mellan DT och NK är ju mest ett ordkrig. Även om det kan bli verkligt.
Att det är relevant med hur Hillary är och hur hon tidigare har jobbat. Jo, det är det. För dels så är det viktigt att kolla på vad olika politiker faktiskt gör, inte vad de säger att de gör.
Sedan så saker ofta mera pragmatiska. I fallet med Ryssland så har demokrater plötsligt börjat se Ryssland som en stor fiende. Men pragmatiskt så har det under långa tider aldrig funkat så.
Ryssland och USA är två industrinationer och att de köper och säljer saker med varandra är bara naturligt. Sedan är det en ren soppa med olika företag och vem som äger vad och varför.
Så man inte säga att ett företag är rent ryskt eller inte.

Klart att det är historier om Hillary. Vad skulle det annars vara? Är det fantasier om det kommer ut saker om henne? Eller kan det vara så att det folk säger, och har sagt under många år, ofta stämmer?
Som jag skrev. Inte allt stämmer eller är kanske vinklat. Men det är ju floder av saker vi får veta. Det är mängden av skräp som kommer fram. Det är relevant för DT tråden, då det visar på att Hillary troligen skulle vara både farligare och mera korrupt än DT om hon vore där han är nu. Men visst vill du skapa en egen tråd om Hillary så.

L
Fairlane Fairlane skrev:
Det var du som skrev "All fakta som det indoktrinerade vänsterfolket inte vill veta av kallar de för konspirationsteorier, eller fake news, trollande, osv."
Att månlandningen inte har skett är ju en konspirationsteori som jag tror att du förespråkat? Det var du som tog upp politiska åsikter, men ok. Vi släpper det.

Vad tror du om Trump's syn på JFK då eller vad de som egentligen styr anser om Trump's twittrande?
Det kallas att måla någon i en färg. Man tar något som de flesta anser är dåligt eller fel. Så som att månlandningen är en konspiration. Sedan om någon politisk motståndare säger något.
Då försöker man ta den fakta som motståndaren sagt, och koppla samman det påståendet med "månlandnings konspirationen". För att på detta sätt övertyga andra läsare om "eftersom månlandningen är en konspiration, så är även detta andra påståendet felaktigt, kan ni inte se att personen påstår en massa saker som alla är fel".
Man klumpar samma en massa "felaktiga och dåliga" saker i samma klump och sätter en stämpel på dem. På det sätter luras folk att inte kolla på saker närmare.

Mina personliga tankar kring månlandningen har inget att göra med saken här. Men det du skrev är fel i sak.
För en som likt jag som tror på en konspiration, behöver inte försöka övertyga andra.
Dvs förespråka något. Man kan försvara sin ståndpunkt, sedan får alla tycka vad de vill. Jag vet inte själv vad som stämmer eller inte. Men jag har mina misstankar. Det är så världen är.
även med nyheter där DT påstår saker. Det kan vara fel, det kan vara rätt, det kan vara delvis rätt osv.
Jag har inte läst något om vad DT anser om JFK. JFK var beställt av flera olika grupper, det är ganska hårt bevisat. Varför är det ingen som riktigt vet, men det var väl en lång lista med saker som de ogillade.

L
Mikael_L Mikael_L skrev:
Hoppas du inser att du själv befinner dig i en bubbla då .. :)
Om man likt jag, kan argumentera alla argument som den andra sidan har. Vilket jag kan. Om jag skulle vilja kan jag argumentera som dig. Jag anser mig känna båda sidorna.
En bubbla är man i om man inte vill lyssna på den andra sidans argument.
När någon säger, lyssna inte på dem. Låt dem inte få tala, eller ge ut böcker osv. Det är en bubbla.

Mikael_L
L Lolight skrev:
Sedan om någon politisk motståndare säger något.
Då försöker man ta den fakta som motståndaren sagt, och koppla samman det påståendet med "månlandnings konspirationen". För att på detta sätt övertyga andra läsare om "eftersom månlandningen är en konspiration, så är även detta andra påståendet felaktigt, kan ni inte se att personen påstår en massa saker som alla är fel".
Man klumpar samma en massa "felaktiga och dåliga" saker i samma klump och sätter en stämpel på dem. På det sätter luras folk att inte kolla på saker närmare.
"Halmdocka" kallas det (på engelska straw eller straw man), ett fulknep inom retoriken.

nikasp
Ronny Eriksson på Euskefeurats konsert i Luleå igår:
"Visste ni förresten att i Vita Huset sitter en man som har alla bokstavskombinationer man kan tänka sig... nej... inte riktigt ändå... han saknar I och Q" :)

Jag tycker att han verkar komplett galen och det ska bli skönt när han blir ersatt av någon mer normal president.

Bakom betalvägg: https://www.dn.se/nyheter/niklas-orrenius-fallet-bergdahl-visar-hur-extrem-donald-trump-ar/ (man kan prova att köra inkognito-mode så kanske det går att läsa ändå)

"Donald Trump, som då börjat sin presidentvalskampanj, visste svaret. Bowe Bergdahl var en ”smutsig, rutten förrädare”, dundrade Trump. På valmöten tog han ofta upp Bowe Bergdahls öde.

”Han är en förrädare, en värdelös förrädare, som borde ha blivit avrättad”, sa Trump.

Jag tvingar mig att se några klipp från några av de många valmöten där Trump hånar Bergdahl och säger att han inte förtjänar att leva. Det är plågsamt att se Bowe Bergdahls tragiska öde förvandlas till en politisk populistshow med den traumatiserade och torterade soldaten som spottkopp.

Från podiet låtsas Donald Trump att han håller i ett gevär.

”På den gamla tiden, när vi var starka, vet ni vad som hade hänt med Bergdahl då?” säger Trump. Han trycker på gevärets imaginära avtryckare och skjuter ihjäl Bergdahl. ”Bing! Bong! Han är borta”, säger Trump.

Publiken jublar."

Karikatyrbild av två män i kostym förstorar symboliska kärnvapenknappar, överskrift "Nuclear Buttons We'd All Prefer
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.