80 961 läst ·
1 247 svar
81k läst
1,2k svar
Donald Trump
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag kan hålla med KOW i det att hackas väldigt mycket på D.T., och förlöjligas, framför allt då i media, och det till den grad att till och med en blind kan se att det hela är en del i en större agenda.
Och med det sagt så är min personliga bild av D.T. att det verkar vara en sk*tstövel....
Och med det sagt så är min personliga bild av D.T. att det verkar vara en sk*tstövel....
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Besserwisser
· Hallands Län
· 860 inlägg
Tror att bakgrunden till många människors avsky är att han helt ogenerat är en genuint dålig människa (råljuger, förminskar andra, tar åt sig äran för saker han inte gjort osv.) och kommer undan med det.
Jag tror att Knockonwood är ett nät-troll. Han lägger de här påståendena för att riva upp en diskussion här. - jag hoppas bättre om dig !
sunda åsikter har aldrig haft nån som helst koppling till förmögenhet¨eller vice versa.
sunda åsikter har aldrig haft nån som helst koppling till förmögenhet¨eller vice versa.
Jag kan inte så mycket om Trump eller om hans affärer. Kan bara konstatera att om han hade 1 milj 1988 och har 3,5 milj dolar nu då kan han knappast vara en smart affärsman.
Tittar man på Dowjones index då har den gått upp från 2755 till dagens 22000 alltså gett nästan 8 gg pengarna. Då pratar vi om en enkel placering av pengarna jämn fördelad på de företag som är tungviktare på börsen.
De flesta money managers har krav på sig att åtminstone slå index annars får de sparken. Med denna prestanta som Dj Trump har haft då skulle han sparkat sig själv för länge sen och låtit någon annan kunnig ta hand om affärerna. Det kanske var det han gjorde i och med att han har andra arbetsuppgifter nu.
Inget illa menat bara ett konstaterande.
Tittar man på Dowjones index då har den gått upp från 2755 till dagens 22000 alltså gett nästan 8 gg pengarna. Då pratar vi om en enkel placering av pengarna jämn fördelad på de företag som är tungviktare på börsen.
De flesta money managers har krav på sig att åtminstone slå index annars får de sparken. Med denna prestanta som Dj Trump har haft då skulle han sparkat sig själv för länge sen och låtit någon annan kunnig ta hand om affärerna. Det kanske var det han gjorde i och med att han har andra arbetsuppgifter nu.
Inget illa menat bara ett konstaterande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hyffsat smart affärsman måste han ändå vara. Han lyckades trots allt bli president...
Dock så är medias bild så enkelspårig så man kan spy... De flesta amerikanare är nöjda med vad han lyckats med. Han gör det han har lovat och det som de flesta amerikanare vill att han gör... Det glömmer man gärna bort...
sen kan man tycka vad man vill om honom. Men å andra sidan Hillary hade inte varit bättre...
Mer än i media
Dock så är medias bild så enkelspårig så man kan spy... De flesta amerikanare är nöjda med vad han lyckats med. Han gör det han har lovat och det som de flesta amerikanare vill att han gör... Det glömmer man gärna bort...
sen kan man tycka vad man vill om honom. Men å andra sidan Hillary hade inte varit bättre...
Mer än i media
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 870 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 870 inlägg
Nja, han hade ju inte en majoritet av rösterna så de flesta bör det väl inte vara?O Odjuret skrev:Hyffsat smart affärsman måste han ändå vara. Han lyckades trots allt bli president...
Mer än i media
Nja så mycket som han har lovat, ingen president lyckas med leverera.O Odjuret skrev:
Isis borta på 30 dagar
Bygga om infrastrukturen gånger två och samtidigt sänka skatterna !
Få mexikanare att betala för muren
Jag tror de flesta som röstade på honom visste att han pratar lika mycket strunt som sin rival.