Flask eller vevdomkrafter gör båda jobbet...
Jag har använt 3-4 stycken för att lyfta på båd sidor och inne och ute.
Att tänka på vid hydrauliska att de inte är 100% täta och sjunker sakta ibland så man bör säkra på nåt sätt...
/ATW
Jag har använt 3-4 stycken för att lyfta på båd sidor och inne och ute.
Att tänka på vid hydrauliska att de inte är 100% täta och sjunker sakta ibland så man bör säkra på nåt sätt...
/ATW
är det lika lätt att jobba med båda varianterna eller kommer man närmare vägen med en vevdomkraft?
A ArneTW skrev:
Allt beror på förutsättningarna. Vad är det för väggkonstruktion? Hur hög är grunden? När jag gjorde nåt liknande kunde jag sätta balkar under och lyfta med vanliga hudrauliska pelardomkrafter. Ska du kunna byta syllen när huset är lyft så blir det lite mer komplicerat beroende på vad det är för sorts hus.

Vevdomkraften behöver bara 5-7cm för att få in lyftklacken, nackdel kräver mycket plats för veven.Z zana kader skrev:
Köpte även hydraulisk domkraft, 18ton, 26-53cm, som går att reglera med tryckluft, bekvämt när det är trångt.
1000kr inkl frakt från Expondo.
Redigerat:
Tack för svar. Jag tror jag har förstått det. Jag har inte börjat riva än. Men jag tänkte ta upp all golv i hela huset först sen köra på med syllen. Jag byter från insidan och jag har platta på mark med uppreglat golv på cirka 20cm. Det blir spännande.
hej vilken domkraft körde du på ? ska också lyfta vägg och byta syll
Klicka här för att svara