12 859 läst ·
125 svar
13k läst
125 svar
Dömd för att ha sålt filmer via piratabonnemang
Ja eller så blir det ett nytt sätt att jobba att filmer görs av streamingtjänsterna..P paralun skrev:
Netflix gör väl många filmer i egen regi?
Ja, ser man inte skillnaden på straff och skadestånd för förlust av intäkter så förstår jag att man tycker det är orimligt.A ajn82 skrev:
Jag håller med om att skadeståndet till upphovsrättsinnehavarna är orimliga men att jämföra med narkotikahandel är ännu mer orimligt.
Den streamar på Netflix.Rejäl skrev:
Då tillkommer en annan väldigt märkligt sak som bara återfinns i den skumma filmvärlden, jag är utanför europa, den är inte tillgänglig för mig på Netflix. Skall jag se den får jag mygla med en VPN för att kunna se den.
Vad blir nästa steg i detta tänket, att bilen stannar när man passerar en länsgräns utan att betala licenskostnad speciellt för det länet?
Så länge hela branschen för upphovsrätt ser ut som den gör kommer det att fortsätta med fusk. Branschen måste anpassa sig.
Musikbranschen lyckades ju, hur många har en MP3-samling hemma idag?
För övrigt är kopiering lagligt härni Kap Verde. Jag var på bio i universitetet aula, betalade 30kr för att se en film som hade premiär ungefär samtidigt i Europa.
På den officiella översättningsbyrån som finns här sitter det annonser om att köpa filmer och serier. 10kr för en film, 5kr för ett avsnitt eller en barnfilm.
Funkar det så enkelt med VPN?G gaidin skrev:Den streamar på Netflix.
Då tillkommer en annan väldigt märkligt sak som bara återfinns i den skumma filmvärlden, jag är utanför europa, den är inte tillgänglig för mig på Netflix. Skall jag se den får jag mygla med en VPN för att kunna se den.
Vad blir nästa steg i detta tänket, att bilen stannar när man passerar en länsgräns utan att betala licenskostnad speciellt för det länet?
Så länge hela branschen för upphovsrätt ser ut som den gör kommer det att fortsätta med fusk. Branschen måste anpassa sig.
Musikbranschen lyckades ju, hur många har en MP3-samling hemma idag?
För övrigt är kopiering lagligt härni Kap Verde. Jag var på bio i universitetet aula, betalade 30kr för att se en film som hade premiär ungefär samtidigt i Europa.
På den officiella översättningsbyrån som finns här sitter det annonser om att köpa filmer och serier. 10kr för en film, 5kr för ett avsnitt eller en barnfilm.
Se där ja önskar att bion kostade 30kr här med, nuförtiden får du inte ens ha med godis o läsk som inte är köpt av Filmstaden tidigare SF bio🥲