A ajn82 skrev:
Mer avskräckande att sälja pirat-tv än att sälja knark då
Om man föredrar fängelse framför skadestånd ja.

K Kane skrev:
Om man föredrar fängelse framför skadestånd ja.
Jo men det är ju patetiskt att någon svensk lycksökare ens skulle överleva.

Rejäl skrev:
På vilket sätt är det sjukt att sport sänds och att man främjar det?
Att det ska betalas av de som inte är intresserade.

• Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
P
Ok, så känner jag med alla skatter🫣

Rejäl skrev:
Ok, så känner jag med alla skatter🫣
Jo men här finns det hopp att man bland digitala valutor kan hitta en lösning, det globala IPTV hotet kan inte förbises och måste lösas. Eller så går Hollywood bankcrypt?

P
P paralun skrev:
Jo men här finns det hopp att man bland digitala valutor kan hitta en lösning, det globala IPTV hotet kan inte förbises och måste lösas. Eller så går Hollywood bankcrypt?
Ja eller så blir det ett nytt sätt att jobba att filmer görs av streamingtjänsterna..
Netflix gör väl många filmer i egen regi?

Rejäl skrev:
Ja eller så blir det ett nytt sätt att jobba att filmer görs av streamingtjänsterna..
Netflix gör väl många filmer i egen regi?
Jovisst gör Netflix många filmer i egen regi, likaså Amazon.
Sen ska man då skapa en rimlig prissättning för världens befolkning.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
P paralun skrev:
Jovisst gör Netflix många filmer i egen regi, likaså Amazon.
Sen ska man då skapa en rimlig prissättning för världens befolkning.
Aprå på Netflix så släpptes väl en ny Snuten i Hollywood film i dagarna har Netflix köpt rättigheterna till den tro?

A ajn82 skrev:
Ja, man slipper betala skadestånd för kostnaderna knarket orsakat samhället, men behöver betala ersättning för hypotetiska förluster av att någon tittat på tv.

Jag förstår den legala skillnaden, men resultatet är fortfarande orimligt.
Ja, ser man inte skillnaden på straff och skadestånd för förlust av intäkter så förstår jag att man tycker det är orimligt.
Jag håller med om att skadeståndet till upphovsrättsinnehavarna är orimliga men att jämföra med narkotikahandel är ännu mer orimligt.

P paralun skrev:
Eller så går Hollywood bankcrypt?
Är Hollywood så hårt drabbat av IPTV tror du?

Rejäl skrev:
Aprå på Netflix så släpptes väl en ny Snuten i Hollywood film i dagarna har Netflix köpt rättigheterna till den tro?
Jo det har de säkert och man "delar" ju helatiden mellan leverantörena.
Viaplay fick ju släppa i sin misär slåppa ett antal sändningsrättigheter till Amazon.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
P paralun skrev:
Jo det har de säkert och man "delar" ju helatiden mellan leverantörena.
Viaplay fick ju släppa i sin misär slåppa ett antal sändningsrättigheter till Amazon.
Sålde inte Viaplay den nya versionen av Ronja Rövardotter?

Rejäl skrev:
Den streamar på Netflix.
Då tillkommer en annan väldigt märkligt sak som bara återfinns i den skumma filmvärlden, jag är utanför europa, den är inte tillgänglig för mig på Netflix. Skall jag se den får jag mygla med en VPN för att kunna se den.

Vad blir nästa steg i detta tänket, att bilen stannar när man passerar en länsgräns utan att betala licenskostnad speciellt för det länet?

Så länge hela branschen för upphovsrätt ser ut som den gör kommer det att fortsätta med fusk. Branschen måste anpassa sig.
Musikbranschen lyckades ju, hur många har en MP3-samling hemma idag?

För övrigt är kopiering lagligt härni Kap Verde. Jag var på bio i universitetet aula, betalade 30kr för att se en film som hade premiär ungefär samtidigt i Europa.
På den officiella översättningsbyrån som finns här sitter det annonser om att köpa filmer och serier. 10kr för en film, 5kr för ett avsnitt eller en barnfilm.

• Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
P
G gaidin skrev:
Den streamar på Netflix.
Då tillkommer en annan väldigt märkligt sak som bara återfinns i den skumma filmvärlden, jag är utanför europa, den är inte tillgänglig för mig på Netflix. Skall jag se den får jag mygla med en VPN för att kunna se den.

Vad blir nästa steg i detta tänket, att bilen stannar när man passerar en länsgräns utan att betala licenskostnad speciellt för det länet?

Så länge hela branschen för upphovsrätt ser ut som den gör kommer det att fortsätta med fusk. Branschen måste anpassa sig.
Musikbranschen lyckades ju, hur många har en MP3-samling hemma idag?

För övrigt är kopiering lagligt härni Kap Verde. Jag var på bio i universitetet aula, betalade 30kr för att se en film som hade premiär ungefär samtidigt i Europa.
På den officiella översättningsbyrån som finns här sitter det annonser om att köpa filmer och serier. 10kr för en film, 5kr för ett avsnitt eller en barnfilm.
Funkar det så enkelt med VPN?
Se där ja önskar att bion kostade 30kr här med, nuförtiden får du inte ens ha med godis o läsk som inte är köpt av Filmstaden tidigare SF bio🥲

Rejäl skrev:
Jo de sålde väl alt som gick och mycket övetogs av Amazon vad jag kan se inkl Ronja, Viaplay har kvar kärnan av allt så länge det håller.. De har några kanonserier som jag gillar skarpt!

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.