8 152 läst ·
21 svar
8k läst
21 svar
Dolt fel stopp i avlopp efter 6 dagar
Nu har det filmats- 17meter in från gatubrunnen är cementröret trasigt.
I min värld är det ett dolt fel då detta är svårt att se på en visning.
Frågade spolgubarna som hade ca 30års erfarenhet om de filmat innan ett köp och de skrattade och sa nej, så gör ingen.
Imorgon kl 07:30 har vi inte längre någon tomt eller uppfart.
God jul!
Frågade spolgubarna som hade ca 30års erfarenhet om de filmat innan ett köp och de skrattade och sa nej, så gör ingen.
God jul!
Ja, det är kanske ett dolt fel, men med åldersavdrag blir ersättningen noll kronor... Eller rättare sagt; De som har varit intresserade av huset har tagit i beaktande att ett drygt 40år gammalt avloppssystem kommer att behöva bytas inom överskådlig tid. Därför är priset på huset anpassat till det.
God Jul!R robber skrev:Nu har det filmats- 17meter in från gatubrunnen är cementröret trasigt.
God jul!
Har råkat ut för ett liknande problem, dock upptäcktes detta på inflyttningsdagen.
Under försäljningen har säljaren sagt och SKRIVIT på papper att det aldrig varit problem med avloppet.
Det framkom efter kontakt med dem att dem fått spola det flera gånger per år och den lokala rörkrökaren hade varit där många gånger och påtalat problemet. Vi låg på som iglar mot säljaren och vi fick problemet åtgärdat utan kostnad för oss!
Det var hål i stammen som var ingjutet såklart.
Tänk positivt. Felet var ju utanför huset.R robber skrev:Nu har det filmats- 17meter in från gatubrunnen är cementröret trasigt.
God jul!
Stickan
Vi hade ju den provocerande domen för några år sedan (2015) när säljaren fick betala ett helt nytt avlopp till köparen p g a att det gamla avloppet hade ett dolt fel. En gammal sättning från läggningen har jag för mig. Domstolen tog inte hänsyn till att avloppsrören var gamla när de fastställde ersättningen. Troligen p g a att säljaren inte argumenterade detta för rätten.
https://www.byggahus.se/forum/threa...arig-aeven-om-huset-aer-30-ar-gammalt.251718/
https://www.byggahus.se/forum/threa...arig-aeven-om-huset-aer-30-ar-gammalt.251718/
Klicka här för att svara