Tjena

Är inne på tredje vintern i vårt hus. Klinkergolvet i köket blir alltid kallt på vintern. Speciellt när det blåser. Tänkte att i år ska jag fixa draget. Tänkte trycka in isolering under köksskåpen och sedan plasta igen mellan golv och skåpbotten. Plockade av socklarna till köket och fann genast problemet till att det drar kallt. Glipor mellan golvreglar och gjutet golv. På ett ställe under diskhon ett hål rakt ut till tegelväggen. Rostiga skruvar som iofs inte är anledning till drag men det påvisar ju problem med fukt. Min undran är om detta kan klassas som dolt fel?
De kanske kan hävda att det ingår i undersökningsplikten att skruva bort kökssocklar och titta? Vad tror ni?

Bild av gap mellan golvet och golvreglar under köksskåp, tecken på drag och fukt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Glipor mellan klinkergolv och köksskåps socklar samt ett hål vid diskhon.
Skapa konto
Synligt hål vid golvregel under köksskåp, glipor och rostiga skruvar som indikerar fuktproblem.
Skapa konto
Vy under köksskåp med synliga glipor mellan golvreglar och gjuten golv.
Skapa konto
Glipor och hål under köksskåp med synlig tegelvägg och rostiga skruvar, tecken på drag och fuktskador.
Skapa konto

Mvh Kim

Om du vill ha användbara svar måste du redovisa mer kring husets konstruktion. Hur ser ytterväggen ut, vad finns under betongplattan. Att titta under köksskåpen ingår nog i en normal undersökningsplikt. Jag tror ingen besiktningsman skulle låta bli att göra det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.