Hur skulle ni göra för att dölja dessa VP rör och dosor i taket.
Min första fundering har varit vanliga kabelkanaler men de finns inte riktigt i de måtten jag önskar.
Andra funderingen. Låta en plåtfirma bocka till en plåtprofil (vit) och montera mitt över som får gå längs med hela rummet
Vill spara så mycket av takhöjden som går annars kunde jag ju bara köpa lite spontat virke och skruva upp men då tappar man ju drygt en centimeter till...
Rummet är.mitt sovrum och det är inte så snyggt att titta på dessa rör😁
Min första fundering har varit vanliga kabelkanaler men de finns inte riktigt i de måtten jag önskar.
Andra funderingen. Låta en plåtfirma bocka till en plåtprofil (vit) och montera mitt över som får gå längs med hela rummet
Vill spara så mycket av takhöjden som går annars kunde jag ju bara köpa lite spontat virke och skruva upp men då tappar man ju drygt en centimeter till...
Rummet är.mitt sovrum och det är inte så snyggt att titta på dessa rör😁
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snyggast blir nog att bygga en egen kanal av ett par fyrkantslister av lagom dimension som du sen spikar ett masonitlock på och målar in. Fast allra snyggast hade så klart varit att inte dra rör så där synligt i taket på ett möblerat rum. 🤔
Ser ut som en källare och det kanske inte var tänkt att ha ett sovrum där från början?
Det var inte tänkt som sovrum från början och nu byter vi ut det sista av den gamla elen i källaren och snyggar till det lite.C cpalm skrev:
Att elen blev dragen mitt i taket är för att det är en vägg mitt över detta rum som vi behövde få upp all el igenom.
Var samtidigt en enorm tidspress när vi gjorde det, idag kanske vi gjort lite annorlunda från början men tyvärr är det lätt att vara efterklok.
Klicka här för att svara