17 246 läst ·
11 svar
17k läst
11 svar
Dölja spikskallar?
Ja, det finns stiftpistoler för betong. Jag testade en på Nordbyggmässan förra gången (2006?) Däremot har jag inte sett någon sen dess, men jag har heller inte letat eftersom jag har trähus. Jag tror att de kom från någon av de större tillverkarna. Paslode?, Senco?, ??
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 inlägg
Det är inte alla som är så ordentliga som du och jagMathiasS skrev:
En droppe färg på spikskallen borde räcka.
Produkter som diskuteras: "listspik"
Listspik
Listspikar är mindre spikar som används för att fästa lister eller smala bitar av trä. De har oftast en tunnare design för att minimera skador på listerna och förhindra splittring av träet.
Läs mer
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 inlägg
Jag har provat grabbers listskruvar. Tyckte först dom var bra men har sedan skrotat dom pga det blir så stora hål.ByggaNytt skrev:
Nu limmar jag + klen dyckert där det behövs.
Nuförtiden limmar jag alla lister, både mot vägg, fönstersmyg i mdf samt i skarverna mellan listerna (hörnen). Spik använder jag för att fixera fodret/listen. På någon dörr har jag glömt limmet, där spricker det ofelbart förr eller senare.
Produkter som diskuteras: "listskruvar"
Golv- & listskruv
Golv- och listskruvar är specialdesignade för att användas vid fästning av golv, lister och socklar. Dessa skruvar har ofta en tunn profil och en liten huvuddiameter för att minimera synligheten när de är på plats, samtidigt som de ger en
Läs mer
hur gör ni mot plåtreglar/skenor så det håller ? vi på jobb brukar sätta en lite klick pl400 och sen skjuta med dyckerten
mot betong finns där snygga list spik som passar till ek lister
grabbers list skruvar funkar inte till plåtreglar fast det står att det ska funka , man måste för borra för att det ska gå och man vill ju skära ner på momenten
mot betong finns där snygga list spik som passar till ek lister
grabbers list skruvar funkar inte till plåtreglar fast det står att det ska funka , man måste för borra för att det ska gå och man vill ju skära ner på momenten
Pl 400 är bra, men det blir tjock fog....
Det finns ett suveränt Wurthlim.... Kolla på Wurths produkter... Det applicerar du bara limmet tunt, håller emot det och sen sitter det stensäkert.
Fördelen med det är ju att limfogen blir mindre... ja mindre tjock alltså..
Det finns ett suveränt Wurthlim.... Kolla på Wurths produkter... Det applicerar du bara limmet tunt, håller emot det och sen sitter det stensäkert.
Fördelen med det är ju att limfogen blir mindre... ja mindre tjock alltså..
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden