I ett nybyggt hus med många dörrar och dörrfoder finns det små spikhål i dörrfodren.
Har någon något bra tipps på hur man kan dölja dessa utan att behöva spackla och måla
om alltihopa?
Att med en liten pensel måla över kan man visst göra men jag tycker inte att det blir riktigt bra.
Undrar om det finns något annat bra förslag att göra som blir bättre och fyller ut spikhålen och gör dessa mindre synliga?
 
K Klinker66 skrev:
I ett nybyggt hus med många dörrar och dörrfoder finns det små spikhål i dörrfodren.
Har någon något bra tipps på hur man kan dölja dessa utan att behöva spackla och måla
om alltihopa?
Att med en liten pensel måla över kan man visst göra men jag tycker inte att det blir riktigt bra.
Undrar om det finns något annat bra förslag att göra som blir bättre och fyller ut spikhålen och gör dessa mindre synliga?
Swedoor har en grej, ser ut som nagellack, du deltar i över spikhuvudna, brukar se helt ok ut
 
P
Själv vägrar jag se spik i foder och socklar. Spacklar alltid med snickerispackel och målar hela. Blir dessutom tåligare. Tycker det bara ser billigt ut med fabriksfärgen och synlig infästning.
 
P pathal skrev:
Själv vägrar jag se spik i foder och socklar. Spacklar alltid med snickerispackel och målar hela. Blir dessutom tåligare. Tycker det bara ser billigt ut med fabriksfärgen och synlig infästning.
Håller med dig men det är ett jäkla jobb att gå över alla foder. Tänkte om det fanns något bra tips som blir bättre än att dutta på med färg.
 
P
K Klinker66 skrev:
Håller med dig men det är ett jäkla jobb att gå över alla foder. Tänkte om det fanns något bra tips som blir bättre än att dutta på med färg.
Ja jo. Men kör något rum i taget så är det inte så jäkla farligt. Lätt värt det.
 
Mazen Mazen skrev:
Målar/latexfog, klutta i och torka rent ev spill med en fuktad trasa..
(Kan även dra över med en liten japanspackel)

Jag brukar använda Dana el Alcro
[länk]

[länk]

Annars är det snyggaste att spackla och måla hela listen (fabriksmålningen är för mig bara en grundfärg)
Det kan kanske vara en idé. Kluttar du bara i hålet och drar över med en spackel och en fuktad trasa? Inget mer?
Du har möjligtvis inte bilder på före och efter?
 
K Klinker66 skrev:
Det kan kanske vara en idé. Kluttar du bara i hålet och drar över med en spackel och en fuktad trasa? Inget mer?
Du har möjligtvis inte bilder på före och efter?
I med en liten klutt och ta bort överflödet, sitter dyckerten lite djupare brukar en spackel vara bra annars funkar det med ett fuktat finger och ev spill på fodret torkas bort med trasa..
Har tyvärr ingen bild tillgänglig.
 
Mazen Mazen skrev:
I med en liten klutt och ta bort överflödet, sitter dyckerten lite djupare brukar en spackel vara bra annars funkar det med ett fuktat finger och ev spill på fodret torkas bort med trasa..
Har tyvärr ingen bild tillgänglig.
Tack för tipset! Värt att prova.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.