Innerdörr som tagits bort. Något smart sätt att dölja märken om jag tag bort gångjärnen?

• Vit dörr med metallslinga för låsning, detaljbild, inomhusmiljö, fokus på låsmekanism.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metallisk dörrstopp i öppen position på vit dörrkarm, inomhusmiljö, skymd bakgrund, modern fastighet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Spackla och måla?

• Gilla
SiIIen och 3 till
  • Laddar…
Sätt en list utanpå.

• Gilla
SiIIen
  • Laddar…
O Obygd skrev:
Spackla och måla?
Haha, ja så enkelt är det la när du säger det så... :crysmile:(y)

raveper raveper skrev:
Sätt en list utanpå.
Jo just d Spacklar man och målar kanske det är svårare att få rätt nyans så det går ihop.

Det blir ju ett litet avlångt hål men det borde räcka med lite fog i.

• Gilla
SiIIen
  • Laddar…
S SiIIen skrev:
Jo just d Spacklar man och målar kanske det är svårare att få rätt nyans så det går ihop.
Du målar självklart hela karmen på en gång. Har själv gjort likande karmombyggnationer med gott resultat. Använd snickerispackel.

• Gilla
SiIIen
  • Laddar…
O Obygd skrev:
Du målar självklart hela karmen på en gång. Har själv gjort likande karmombyggnationer med gott resultat. Använd snickerispackel.
Jo d är sant Enda jag funderar på är att det är plast runtom så då kanske inte färgen fäster?

Plast? Är dörrkarmen i plast? Går ju att ta bort hela karmen och få en bredare öppning också om man önskar! Lite mer snickrande bara.

S SiIIen skrev:
Innerdörr som tagits bort. Något smart sätt att dölja märken om jag tag bort gångjärnen?
Hej! Vi här samma problem idag! Får jag fråga hur du fixade det? :)

A asdfg975 skrev:
Hej! Vi här samma problem idag! Får jag fråga hur du fixade det? :)
Är det plastytterhölje på/runt karmen så är det lättaste och lämpligast att ta bort karmen och sätta ny omfattning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.