5 774 läst ·
21 svar
6k läst
21 svar
Dölja gammal rund brunn
Sant. Hade inte blivit bra. Vet du vem man ska kontakta för såna här frågor?Kilrain skrev:
Att höja marknivån känns spontant som ett dåligt råd. Då riskerar man ju att leda fukt in i grunden, vilket kan ställa till med allt möjligt.
Lättast är väl att använda den som grund för sån sorts dekoration. Men om man verkligen vill slippa se den skulle jag kolla om den går att kapa den på lägre nivå och täcka över den.
Förra eller ännu tidigare ägare ifall de är i livet eller grannar som bott där länge. Ska man fråga någon som tar betalt så borde en brunnsborrningsfirma kunna avgöra det, alternativt en VVS-firma. Är det en vattenbrunn så borde den vara rätt djup så ifall det finns vatten i den och djupet är kanske 5+ meter (osäker på var man ska dra gränsen) så borde det vara en vattenbrunn. Andra typer av brunnar borde vara rätt grunda tycker jag.S Sass4 skrev:
Är det en trolltråd?
Hur många inlägg kan man göra om vad för slags brunn det är utan att lyfta på locket och titta ner?
Antagligen är det "bara" att lyfta på locket, ta bort översta ringen, på med locket och kanske täta och sen på med grus.
Hur många inlägg kan man göra om vad för slags brunn det är utan att lyfta på locket och titta ner?
Antagligen är det "bara" att lyfta på locket, ta bort översta ringen, på med locket och kanske täta och sen på med grus.
Tror inte du vet vad en trolltråd är isf. Alla kanske inte är lika duktiga som du.O [old rusty] skrev:
Finns många fina varianter av trollning, att i oändligheten dra ut på trådar är en av dom..S Sass4 skrev:
Men:
Förlåt, var väl lite väl snabb på att ifrågasätta bristen på brunnsidentifikation, fick för mig att jag började läsa denna tråden för flera dagar sen. Men var nog viss sömnbrist inblandat i det minnet..
Men lyft på locket och fota. Du äger ett hål i marken, är du inte minsta nyfiken?
Klicka här för att svara