Har köpt Camos trallverktyg med tillhörande skruv till mitt altanbygge. Verktyget kommer lämna en springa på 1,6mm på vardera sida, frågan är om det är för lite med tanke på trallbrädornas bredd? Vad tror ni?
 
Jag har samma och mina springor sluts helt på vintern när altanen är mättad med fukt.
En del skruvar har gått av, vet inte om det beror på spänningar eller nåt annat.

/M
 
  • Gilla
JF.
  • Laddar…
M mgranbom skrev:
Jag har samma och mina springor sluts helt på vintern när altanen är mättad med fukt.
En del skruvar har gått av, vet inte om det beror på spänningar eller nåt annat.

/M
Vilken skruv använde du dig av? Den vanliga eller rostfria?
 
Om trallen är ordentligt blöt när du lägger den går det säkert bra. Använd rostfria skruv som är segare.
 
  • Gilla
JF.
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.