Hallå!
Jag skulle vilja höra era erfarenheter och kunskaper kring dolda vitvaror. Vi funderar på att dölja ett kombinerat kylskåp/frys samt diskmaskin. Måste man köpa speciella vitvaror för att få detta att fungera eller kan man göra detta på alla modeller och märken?

Tacksam för svar/Maria

Skåpen du inreder med är oftast 600mm i yttermått och runt 560mm i innermått. Vitvarorna är också 600mm i yttermått och då måste antingen vitvaran vara smalare eller skåpsinredningen bredare. Du väljer själv. Det är oftast billigast att skaffa bredare skåp, men det kan vara trixigt att få in i ett befintligt kök.
Ett alternativ är att lacka exvis kylskåp och diskmaskin i samma lack som övriga inredningen. Då ser inte vitvarorna lika framträdande ut.

Min erfarenhet av dolda kyl och frys är att det blir snabbt fullt, man förlorar en del liter, och får inte plats för liggande vinflaska ;)

Vi går också och funderar på hur vi ska göra med vitvarorna.
Tycker att det är så himla snyggt med inbyggd bakom luckor men Mannen i huset tycker att det verkar opraktiskt... Vi ska ha massiva ekluckor och "fullhöjd" på både kyl och frys och luckorna borde ju bli aningen tunga...

Vi har valt att ha 70cm i djup över hela köket så det blir lite lättare att hitta vitvaror som passar i storlek men jag har aldrig sett med egna ögon hur det funkar så jag undrar hur det funkar med "lucka på lucka" egentligen?

Anledningen till att jag vill dölja är att jag ogillar rostfria vitvaror men finner inga bra alternativ till ugn/micro och fläkt som ju blir synliga och vi vill ju ha alla vitvaror i samma färg.

Tacksam för erfarenheter av inbyggda vitvaror.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.