15 151 läst ·
3 svar
15k läst
3 svar
Dolda gångjärn till lönndörrsbokhylla?
Hej på er! Jag funderar på att bygga en öppningsbar bokhylla, som ska fungera som en lönndörr till ett annat rum. Den ska öppnas utåt (man drar alltså hyllan mot sig), men jag vill inte att gångjärnen ska synas. Hur göra? Eller vad köpa?
Jag såg detta göras på programmet Bygglov förra året, men de visade aldrig i detalj hur de gick till väga eller vilka gångjärn som användes. Nån som har koll?
Mvh Henke
Jag såg detta göras på programmet Bygglov förra året, men de visade aldrig i detalj hur de gick till väga eller vilka gångjärn som användes. Nån som har koll?
Mvh Henke
Vanliga köksgångjärn borde väl fungera? Det och sådana där magnetiska "trycklås" vad de nu kan heta. Sådana som man trycker till dörren så fjädrar den tillbaka och öppnas.
Eller vänta... ska hela bokhyllan öppnas? Ska bokhyllan vara fristående eller ska det bli ett riktigt "Indiana Jones-bygge" där en hyllsektion dras ut och sedan vikes åt sidan?
Såg tyvärr inte programmet så jag är nog ute och cyklar litet kanske.
Eller vänta... ska hela bokhyllan öppnas? Ska bokhyllan vara fristående eller ska det bli ett riktigt "Indiana Jones-bygge" där en hyllsektion dras ut och sedan vikes åt sidan?
Såg tyvärr inte programmet så jag är nog ute och cyklar litet kanske.
Kan ju kolla här om Du hittar nått
som passar Theofils Beslag
Finns säkert andra ställen också.
Kan ju tänkas att Du behöver små hjul under
för tyngden skull.
Mvh Putte
som passar Theofils Beslag
Finns säkert andra ställen också.
Kan ju tänkas att Du behöver små hjul under
för tyngden skull.
Mvh Putte
Klicka här för att svara